interesting things

ساخت وبلاگ

 

گوشی‌های سامسونگ به دلیل تنوع، رنج قیمت متفاوت کاربری آسانی که دارند در سراسر دنیا بسیار پر طرفدار هستند. شرکت سامسونگ نیز دائما در حال به روز رسانی مدل‌های قدیمی و یا ارائه‌ی مدلی جدید از گوشی‌های هوشمند معروف به گلکسی خودش می‌باشد. گوشی‌های گلکسی سامسونگ سعی دارند که بهترین کیفیت را در هر رنج قیمتی به کاربران ارائه دهند، تا حتی کسانیکه توانایی مالی بالایی برای خرید گوشی گران قیمت ندارند نیز بتوانند از امکانات یکی گوشی هوشمند خوب بهره مند شوند. اینبار سامسونگ دو مدل 5G و 4G گلکسی A22 را رونمایی خواهد کرد. 

 

اول از همه باید گفت که این دو گوشی از طراحی مشابهی برخوردارند و در رنگ‌های سفید، بنفش، سبز نعنایی و مشکی در ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد. اما لازم به ذکر است که دو محصول از نظر مشخصات فنی چیپست، نمایشگر، بیومتریک و دوربین‌ها با هم متفاوتند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مدل G5 از چیپ دیمنسیتی 700 با مودم G5 بهره می‌برد و هم‌چنین دارای نمایشگر 6.4 اینچی نیز هست. به علاوه باید گفت؛ از آنجا که سنسور اثر انگشت روی فریم قرار می‌گیرد؛ سامسونگ برای این محصول نمایشگر LCD در نظر گرفته است. دوربین‌های سه‌گانه‌ی 48 مگاپیکسلی، دوربین 2 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی نیز روی پنل پشتی دستگاه قرار دارند. به نظر می‌رسد دوربین دوربین 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو باشد.

مدل G5 با وزن 205 گرم و ضخامت 9 میلی‌متر از مدل G4 که 185 گرم وزن و 8.5 میلی‌متر ضخامت دارد؛ سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.

ویژگی مهم و برجسته‌ی سامسونگ گلکسی A22 G4، چیپ هلیوG80 مدیاتک آن است که در طراحی دستگاه می‌درخشد. نمایشگر 6.4 اینچی این مدل و صفحه‌ی امولد نیز از دیگر مشخصات فنی A22 G4 خواهد بود. دوربین سلفی آن 13 مگاپیکسل دارد اما برخلاف همتایش از دوربین‌های چهارگانه‌ی 48، 5، 2 و 2 مگاپیکسلی در پنل پشتی برخوردار است.

این محصولات سامسونگ، یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند و در ضمن از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کنند. احتمالا سامسونگ تصمیم خواهد داشت که محصول جدید خود را با قیمتی کمتر از 200 دلار به بازار معرفی کند. هرچند که گزارش‌ها خبر از کمبود چیپ برای تولید آن‌ها خبر می‌دهند.

 

منبع: وبلاگ رندباز

 

 

 

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : گوشی سامسونگ, گلگسیA22,سامسونگ گلگسی, خرید گوشی سامسونگ,رندباز, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:04

 

سیم کارت‌های اعتباری در کنار مزایایی که دارند، برای بعضی از افراد معایب زیادی را نیز به همراه می‌آورند. از جمله این معایب می‌توان به نیاز به شارژ مداوم اشاره کرد که گاهی اوقات در شرایط اضطراری تمام می‌شود و ما را دچار مشکل می‌سازد. اما سیم کارت دائمی این مشکلات را ندارد و تنها قبضی به صورت ماهیانه پرداخت می‌کنیم. اگر از مشترکان سیم کارت اعتباری همراه اول هستید و قصد دارید سیم کارت خود را دائمی کنید، راه‌های متفاوتی پیش روی شماست. اولین راه مراجعه به یکی از خدمات فروش سیم کارت‌های همراه اول است و راه آسان‌تر استفاده از اپلیکیشن همراه من! هزینه‌ی این سرویس  1000000 ریال است . اما همراه اول به مناسبت عید فطر و تا پایان خرداد ماه سال جاری تخفیفی ویژه برای این طرح در نظر داشته است. 


 

شرایط این طرح

1. در زمان تغییر سیم کارت از اعتباری به دائمی، سیم کارت شما باید فعال باشد.

2. فقط شخص صاحب سیم کارت قادر است این عملیات را انجام دهد. در غیر این صورت هیچ یک از وجوه دریافتی به فرد مسترد نخواهد شد. به علاوه از نظر حقوقی و کیفری نیز به سبب اقدام به تغییر وضعیت سیم کارتی که متعلق به خودش نبوده؛ مسئول خواهد بود.

3. در صورتی که سیم کارت همراه اول  شما هنگام اجرای عملیات، بیش از مبلغ مورد نیاز برای این کار اعتبار داشته باشد؛ در اولین صورت حساب‌تان به عنوان مبلغ بستانکاری لحاظ می‌شود.

4. هر بسته‌ی فعالی که بر سیم کارت دائمی همراه اول نیز قابل ارائه باشد؛ بعد از اجرای عملیات تبدیل، برای شما فعال می‌شود. به غیر از بسته‌های هدیه مثل شارژ فوق العاده، جوانان و بانوان و همچنین سرویس چتر اضطراری و جمعه های رویایی که به سیم کارت دائمی منتقل نخواهند شد.

5. بعد از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، دیگر قادر نخواهید بود تا این عملیات را تکرار کنید. به بیان ساده‌تر فرایند تبدیل سیم کارت، بازگشت‌پذیر نیست.

6. مشترکین همراه اول بعد از تغییر وضعیت سیم کارت خود، حداقل تا 6 ماه امکان نقل و انتقال همان سیمکارت را ندارند.

7. هنگام مراجعه به مراکز فروش حضوری همراه اول و ارائه‌ی درخواست تبدیل سیم کارت، فرمی به مشترکین عرضه می‌شود که دربردارنده‌ی تمامی مفاد یک قرارداد سیم کارت دائمی است. مخاطبین موظفند تا این فرم را پیش از امضا با دقت مطالعه نمایند.

8. بعد از تغییر وضعیت سیم کارت اعتباری همراه اول، سیم کارت شما دیگر تمامی خصوصیات یک سیم کارت دائمی را خواهد داشت. بنابراین شامل قواعد قطع سیم کارت یا سلب امتیاز نیز می‌شود.

9. اگر دارای سیم کارت‌های دیتا، درسا و انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی هستید؛ متاسفانه امکان تغییر وضعیت سیم کارت خود را ندارید.

10.   24 ساعت پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، امکان استفاده از سرویس‌های #10* یا #1* و سامانه‌ی 9990 برای مشترکین فعال می‌گردد.

بسته‌ی خوش‌آمد سیم کارت دائمی

بلافاصله بعد از تبدیل سیم کارت، این امتیازات برای شما فعال خواهند شد:

1. 30 گیگ اینترنت برای 1 ماه

2.     50 درصد تخفیف مکالمات درون شبکه‌ای برای 6 ماه

3. ماهانه 100 پیامک رایگان برای 6 ماه

درگاه‌های ارائه‌ی سرویس

1. دریافت آخرین نسخه‌ی اپلیکیشن همراه من

2. مراجعه به مراکز فروش حضوری

هدیه‌ی عید فطر

به مناسبت عید سعید فطر شما مشترکین اعتباری همراه اول می‌توانید تا پایان خرداد ماه سال جاری، با 30 درصد تخفیف و تنها با پرداخت 700.000 ریال عملیات تبدیل سیم کارت خود را انجام دهید.

 

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت دائمی همراه اول, سیم کارت اعتباری همراه اول, تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی, طرح ویژه تبدیل سیم کارت همراه اول, رندباز, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 235 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:34

 

با افزایش فشارهای اقتصادی و رشد بی وقفه تورم و به تبع آن گرانی، آمار سرقت نیز بسیار بالا رفته است. در این میان به سرقت رفتن گوشی‌های همراه نیز بسیار اتفاق می‌افتد. تلفن‌های همراه هوشمند نیز قیمت کمی ندارند و به دلیل کوچک بودنشان به سادگی دزدیده می‌شوند. اما قیمت گوشی هوشمند همراه آنقدر زیاد هست که به سادگی نشود از خیرشان گذشت و یکی دیگر را جایگزینشان کرد. 

بعد از به سرقت رفتن تلفن همراه لازم است تا ضمن حفظ خونسردیمان، اقداماتی را انجام دهیم. راه‌های مشخصی که بارها مراجع قضایی به ما شرح داده‌اند. علاوه بر این راه‌های مشخص شده، اپراتور رایتل نیز امکانی را فراهم آورده که به وسیله‌ی آن می‌توان تلفن به سرقت رفته را پیگیری نمود. رایتل در این طرح به دارندگان سیم کارت رایتل کمک کرده تا تنها با داشتن شماره‌ی سریال دستگاه یا همان IMEI، تلفن همراه مسروقه‌شان را ردگیری نمایند. البته این اپراتور تاکید داشته که بعد از این مرحله حتما به مراجع قضایی مراجعه نمایند. 

برای ردیابی گوشی همراه خود کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

·       مسدود کردن سیم کارت

برای این کار سه راه پیش روی خود دارید:

1. با شماره‌ی 200 از خطوط رایتل تماس بگیرید. یا اگر سیم کارت رایتل ندارید 09202000000 را شماره گیری نمایید.

2. مراجعه به فروشگاه‌های رایتل با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر

3. مراجعه به سامانه‌ی مدیریت حساب یا نرم افزار رایتل من

 

·       ارسال IMEI به شماره‌ی 6101

بعد از این مرحله از شما درخواست می‌شود تا اگر در زمان مفقودی دستگاه خود از خط رایتل استفاده می‌کردید؛ شماره‌ی آن و در غیر این صورت، عدد 0 را ارسال کنید. سپس باید جهت ردیابی موبایل خود یکی از بازه‌های زمانی زیر را انتخاب کرده و ارسال کنید:

1. عدد 1 برای 10 روز گذشته تا ابتدای روز جاری/ هزینه‌ی سرویس: 1000 ریال

2. عدد 2 برای ابتدای روز جاری تا 10 روز آینده/ هزینه‌ی سرویس: 10000 ریال

3. عدد 3 برای 10 روز گذشته تا 10 روز آینده/ هزینه‌ی سرویس: 11000 ریال

! باید توجه کنید که در صورت ارسال عدد 1 نتیجه تا 24 ساعت آینده برای شما ارسال می‌شود. اما در صورت ارسال عدد 2 یا 3 هر زمان نتیجه مشخص شود به شما اعلام خواهد شد و نتیجه‌ی منفی نیز حداکثر تا 10 روز بعد به شما ارسال می‌شود.

هزینه‌ی پیامک ارسالی به 6101 طبق تعرفه‌ی عادی حساب می‌شود و درخواست شما نیز بعد از کسر هزینه در سیستم ثبت خواهد شد.

در صورت مثبت بودن درخواست ردیابی در اسرع وقت به مراجع قضایی مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این سیستم ردیابی تنها مثبت یا منفی بودن نتیجه ردیابی را مشخص می‌کند و دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی هویت سارق یا فردی که گوشی را در دست دارد بر عهده‌ی مراجع قضایی است.

شما می‌توانید در صورت منفی بودن نتیجه‌ی ردیابی دوباره این فرایند را تکرار کنید. هم‌چنین با ارسال عدد 9 با 6101 از سوابق درخواست‌های خود آگاه خواهید شد.

 

منبع: وبلاگ رندباز

 

 

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : گوشی مسروقه,ردیابی گوشی مسروقه, پیگیری گوشی دزدیده شده با رایتل, سیم کارت رایتل,رندباز, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:37

یادگیری زبان کره‌ای را چگونه آغاز کنیم؟

 

!شاید دشواری زبان چینی باعث شده  که فکر کنیم ربان‌ کره‌ای یکی از دشوارترین زبان‌ها باشد اما برخلاف تصور اکثریت مردم، زبان کره‌ای یکی از آسان‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری است، همچنین از متن نوشتاری کره‌ای می‌توان به عنوان یکی از ساده ترین نوشتارها بین تمامی زبان‌های جهان نام برد.پس ما میتوانیم با کمی تلاش پای خودمان را به سرزمین‌های غذاهای خاص و خوشمزه و صبح‌های آرام باز کنیم.

ما در ادامه مقاله یادگیری زبان کره‌ای را به سه مرحله ساده با نکات مفید تقسیم کرده‌ایم.

  

۱ لغات کره‌ای را فرا بگیرید

 

پس از یادگیری الفبای زبان کره‌ای، مرحله بعدی فراگیری لغات است. جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید: شما واقعاً فقط به 500 کلمه نیاز دارید. ۵۰۰ کلمه معادل ۱۰ کلمه در هفته در یک بازه زمانی کمتر از یک سال است! شاید این جمله کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما واقعا امکانپذیر است. اگر از این ایده خوشتان آمد، یادگیری زبان کره‌ای را با هدف 10 کلمه در هفته شروع کنید.

گاهی اوقات تصمیم‌گیری برای یادگیری واژگان دشوار است، در اینجا است که دسته‌بندی‌های کلمات به کمک شما می‌آیند (به‌عنوان‌مثال کلمات مرتبط به احوال‌پرسی، احترام، غذا، حیوانات، صفت‌های رایج، حمل‌ونقل). شما همچنین می‌توانید از فرهنگ عامیانه (Pop Culture) برای فراهم‌سازی کلمات رایج کمک بگیرید. به‌عنوان‌مثال، با تماشای یک نمایش درام دبیرستانی می‌توانید زبان مربوط به بچه‌های مدرسه‌ای را فرا بگیرید، یا با گوش دادن Kpop زبان عاشقانه را.

 

نحوه تمرین Vocab

 

یکی دیگر از راه‌های تعامل با زبان، یادگیری کلمات مرتبط به اشیای موجود در یکی از اتاق‌های خانه خود است- به‌عنوان‌مثال کلمات زبان کره‌ای برای تمام وسایلی که معمولاً در آشپزخانه استفاده می‌شود (به‌عنوان‌مثال یخچال، توستر، بشقاب، کاسه و غیره).می‌توانید یک پرتره از ستاره محبوب K-pop خود را روی یخچال خود بچسبانید تا یادآوری شود هنگام استفاده از وسایل آشپزخانه، نام کره‌ای‌شان را بگویید. از دیگر ایده‌های آشپزخانه قرار دادن آهن‌ربا یا کارت‌پستال سوغاتی  کره بر روی یخچال، خوردن خوراکی‌های کره‌ای یا حتی نوشتن نام هر وسیله آشپزخانه بر روی تکه کاغذی با Hangul و قرار دادن آن کاغذها بر روی آن وسایل است.

ایجاد عادت‌های کوچکی از این قبیل راهی عالی برای تمرین مغز شما بدون نیاز به تلاش بیش‌ازاندازه است؛ و هرچه بیشتر بتوانید با تمرکز بیشتر بر هر آنچه زبان یا فرهنگ کره‌ای را برای شما جالب می‌کندعامل سرگرمی را افزایش دهید، تلاش کمتری برای تمرین  لازم خواهید داشت.

 

۲. Hangul را یاد بگیرید

 

اولین قدم برای یادگیری کره‌ای Hangul یا همان الفبای زبان کره‌ای است. اگر می‌خواهید به‌طورجدی این زبان را دنبال کنید، باید توانایی خواندن را در این زبان بدست آورید. الفبای زبان کره‌ای دارای 24 حرف است: 14 صامت و 10 مصوت.

خوشبختانه، Hangul الفبای بسیار آسانی است. وقتی که برای اولین بار به این الفبا نگاه می‌کنید، نمی‌توانید از آن سر در بیاورید؛ اما هنگامی‌که منطق و سادگی آن در تولید کلمات را بیاموزید، در یک بعدازظهر به‌کل الفبا مسلط خواهید شد!

Hangul یک الفبای جادویی است زیرا حروف نمادین هستند و صامت‌ها در واقع نمودارهای بسیار ساده‌ای از شکل دهان برای بیان هر صدا می‌باشند.

مصوت‌ها از سه علامت تشکیل‌شده‌اند: یک نقطه به نمایندگی از خورشید (به‌صورت نوشته‌ شده -)، یک خط افقی (ㅡ) به نمایندگی از زمین و یک خط عمودی (|) به نمایندگی از انسان‌ها که زمین و خورشید را به هم متصل می‌کنند.

 

نحوه تمرین Hangul

 

بسته به برنامه شخصی خود، باید بتوانید Hangul را طی چند هفته (کمتر!) یاد بگیرید. شما می‌توانید فرآیند یادگیری زبان کره‌ای را با بررسی تمامی حروف در کنار یکدیگر و سپس تقسیم آن‌ها به بخش‌های مختلفی به‌منظور به خاطر سپردن آن‌ها آغاز کنید.

یکی از راه‌های یادگیری زبان کره‌ای این است که یک هفته را صرف یادگیری هشت مصوت ابتدایی کنید و سپس یک هفته دیگر برای تمرین صدای Y و ترکیب‌های مصوت آن وقت بگذارید. سپس می‌توانید به سراغ حروف بی‌صدا بروید و دوباره آن‌ها را به گروه‌های تقریباً هشت‌حرفی تقسیم کنید. به‌این‌ترتیب، با صرف ده دقیقه در روز (به‌طور متوسط) به‌مرور می‌توانید Hangul را در مدت کمتر از دو هفته بخوانید.

هنگامی‌که حروف جداگانه را کاملاً فرا گرفتید، خواندن کلمات به طرز شگفت‌آوری راحت می‌شود. هرچه بیشتر بخوانید (حتی اگر یک کلمه از آنچه که می‌خوانید را نمی‌توانید درک کنید!)، سرعت خواندن شما بسیار بهبود می‌یابد. شما می‌توانید در بیشتر اوقات از طریق رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه با دنبال کردن اشخاص کره‌ای موردعلاقه‌تان در توییتر و اینستاگرام به تقویت مهارت خواندن خود بپردازید، به خصوص با توجه به این نکته که  متون به اشتراک گذاشته‌ شده در این رسانه‌ها بسیار کوتاه هستند.

 

3. بر افعال تمرکز کنید

 

یادگیری افعال رایج در زبان کره‌ای، سومین قدم شما برای شروع کار با این زبان است، زیرا افعال مهم‌ترین قسمت هر جمله کره‌ای هستند. درواقع، در زبان کره‌ای کاملاً رایج است که یک جمله را کاملاً بیان نکنید و تنها فعل آن را بگویید! به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید به‌راحتی بگویید «بخور» به معنای «من می‌خواهم غذا بخورم»، «بیایید غذا بخوریم» یا «آیا می‌خواهید غذا بخورید؟» و معنی هر جمله را به‌طورکلی می‌توان از زمینه گفتگو و لحن شما برداشت کرد.

به افعال پرکاربرد در انگلیسی و هر زبان دیگری که بلد هستید فکر کنید، چنین افعالی می‌توانند شروع خوبی باشند، برای یادگیری فهرستی از این افعال را بنویسید و آن‌ها را در فرهنگ لغات زبان کره‌ای جستجو کنید.

 

نحوه تمرین افعال

 

مانند سایر واژگان، اگر با فعل‌های پرکاربرد شروع کنید، می‌توانید به‌جای فارسی از کلمات کره‌ای استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید به جای استفاده از فعل «بریم»، از کلمه کره‌ای가자 (کا- جا!) استفاده کنید.

همانند Hangul، عاقلانه است که هم‌زمان تعداد کمی از افعال را یاد بگیرید و به‌اندازه کافی تمرین کنید تا به خوبی بر آن‌ها مسلط شوید. پنج فعل جدید در روز و مرور آن‌ها می‌تواند هدفی بسیار خوب برای شروع یادگیری زبان کره‌ای باشد. روزانه ده تا پانزده دقیقه وقت برای فراگیری افعال جدید کافی است.

درحالی‌که مدت‌زمانی که می‌توانید برای مرور و حفظ کلمات زبان کره‌ای به حافظه بلند مدت خود صرف کنید محدودیتی ندارد، اما یک دوره کوتاه‌مدت (مثل 10 دقیقه) تمرین مرتب و روزانه و همچنین استفاده از فلش کارت‌ها می‌تواند نتیجه فوق‌العاده‌ای را در پی داشته باشد.

 

منبع : وبلاگ ماژورین

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : زبان چینی,آموزش آنلاین زبان کره ای,آموزش آنلاین زبان , زبان کره ای, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 199 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:00

معرفی سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل

 

 

آهنگ پیشواز در واقع آهنگی است که به جای بوق معمولی تماس انتخاب و پخش می‌شود. این سرویس همچنین بسیار پرطرفدار شده و افراد زیادی از آن استقبال کردند. بسیاری از کاربران آهنگ‌‌هایی را که دوست داشتند به عنوان پیشوازشان انتخاب کردند و یا آهنگ‌ خاصی را برای افراد نزدیک و دوستانشان هنگام تماس با آنها.

اپراتورها نیز به دنبال این توجه و استقبال از سوی کاربران سعی در فراهم آوردن بانک وسیعی از آهنگ‌ها داشتند و تا حد زیادی نیز موفق عمل کردند.

یکی از این اپراتورها که بانک پیشواز قدرتمندی را دارا می‌باشد، اپراتور ایرانسل بوده است. در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به بررسی سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل، تعرفه و نحوه‌ی فعالسازی آن بپردازیم.

 

 

مدتی است که اپراتورهای مختلف، سرویسی را تحت عنوان آهنگ پیشواز ارائه داده‌اند. این سرویس امکان انتخاب یک آهنگ را به جای بوق معمولی هنگام زنگ خوردن به کاربران می‌دهد. ابین سرویس بسیار مورد توجه قرار گرفت و افراد زیادی به انتخاب آهنگ از طریق اپراتورهای مختلف پرداختند و اپراتورها هم سعی کردند بانک وسیع‌تری از آهنگ‌ها را برای کاربرانشان فراهم کنند.

اپراتور ایرانسل نیز سرویس آهنگ پیشواز بسیار وسیع و موفقی دارد. در این مقاله به معرفی سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل، نحوه‌ی فعالسازی آهنگ پیشواز و تعرفه‌های این سرویس می‌پردازیم.

 

 

·                     ویژگی‌های آهنگ پیشواز

پخش کردن آهنگ‌های متفاوت برای هر مخاطب

پخش کردن آهنگ‌های مختلف به صورت تصادفی

پخش کردن آهنگ‌ها طبق زمانبندی مورد نظر شما

 

·                     شیوه‌ی خرید آهنگ پیشواز

در ابتدا شما می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن آهنگ‌های پیشواز از قیمت هر یک از آهنگ‌های مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید. پس از انتخاب آهنگ مورد نظر خود هزینه‌ی سرویس روی قبض سیم کارت دائمی ایرانسل  شما محاسبه می‌شود. یا در صورتی که مشترک اعتباری باشید از اعتبار حساب شما کسر می‌شود. اما در مجموع باید گفت که هزینه‌ی سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل برای بازه‌ی 30 روزه 1000 تومان و برای بازه‌ی 7 روزه 420 تومان محاسبه می‌شود.

·                     فعال سازی آهنگ پیشواز

شما می‌توانید به سادگی با شماره‌گیری کد دستوری #777* لیست تمامی آهنگ‌ها را دریافت کنید و با اطلاع از کد مورد نظر آن را خریداری کنید. به علاوه شما قادر خواهید بود تا به اپلیکیشن آهنگ پیشواز نیز مراجعه کنید. هم‌چنین با ارسال کد آهنگ مورد نظر خود به شماره‌ی 7575 نیز می‌توانید آهنگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

صفحه‌ی مستقیم آهنگ‌های پیشواز هم برای انتخاب ساده‌تر در اختیار شما خواهد بود.

عملیات              کد دستوری

محبوبترین ها      ‎*777*1#

پیشوازهای برگزیده ‎ *۷۷۷*۲#

پیشوازهای برگزیده ‎ *۷۷۷*۳#

سرویس عبادت     ‎ *۷۷۷*۴#

پیشوازهای مناسبتی ‎ *۷۷۷*۵#

آهنگ‌های پیشواز خریداری شده در آلبوم شما ذخیره می‌شوند و به ترتیب پخش می‌شوند.

·                     حالت‌های پخش آهنگ‌های پیشواز

تک آهنگی: در این حالت تنها یک موسیقی برای تمام مخاطبین پخش خواهد شد.

چند آهنگی: این حالت به شما امکان آن را می‌دهد تا برای هر مخاطب یا در هر مناسبت موسیقی خاصی را انتخاب کنید. شما می‌توانید این گزینه را در اپلیکیشن آهنگ پیشواز ایرانسل فعال  کنید. گزینه‌ی پخش چند آهنگی به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان مثال برای گروهی از مخاطبان آهنگی خاص را پخش کنید. یا آهنگ‌ها را به صورت تصادفی پخش کنید. همینطور می‌توانید در زمان‌های مختلف آهنگ‌های مختلفی را هم انتخاب کنید.

اگر شما گزینه‌ی چند آهنگی را انتخاب کرده باشید؛ می‌توانید با روش‌های گوناگونی ترتیب پخش آهنگ‌ها را مشخص نمایید:

پخش خاص: انتخاب یک آهنگ خاص برای هر مخاطب.

پخش گروهی: انتخاب یک آهنگ خاص برای گروهی از مخاطبان.

پخش پیش فرض: یعنی انتخاب یک آهنگ برای افرادی که تا به حال با شما تماس نگرفته‌اند یا جزو هیچ یک از دو گروه بالا نیستند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر یک از حالت‌های بالا می‌توانند دربردارنده‌ی چند آهنگ باشند. در این صورت آهنگ‌ها به صورت تصادفی پخش خواهند شد.

نکته‌ی دیگر آن که شما می‌توانید زمان پخش هر یک از آهنگ‌ها را نیز تنظیم کنید:

همیشگی: در این حالت آهنگ مورد نظر شما همیشه پخش خواهد شد.

روزانه: در این حالت شما علاوه بر انتخاب روز مورد نظر خود می‌توانید بازه‌ی زمانی نیز انتخاب کنید.

هفتگی: در این حالت آهنگ منتخب شما تنها در روزهایی که در نظر گرفته‌اید پخش می‌شوند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : آهنگ پیشواز,ایرانسل,کد آهنگ پیشواز,آوای پیشواز,رندباز,سیم کارت ایرانسل, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 189 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:13

جنگ جهانی دوم؛ تلخ‌ترین فاجعه‌ی تاریخ

 

70 میلیون کشته! عدد کمی نیست، یعنی کل جمعیت ایران از بچه تا پیرزن و پیرمرد،این حاصل جنگ جهانی دومه، بهتره بگیم تلخ‌ترین فاجعه‌ی تاریخ،جنگی که فرهنگ،  معماری،  زندگی یک نسل از مردم چند کشور رو نابود کرد، فاجعه‌ای که بخاطر دعوای چند سیاستمدار افرادی همدیگرو کشتند که تا به حال همو ندیده بودن و هیچ کینه‌ای نسبت به هم نداشتن. توی جنگ هیچ زیبایی وجود نداره اما بعدش فیلم سازها و نویسندها  جنگ رو با دید هنری خودشون صحنه سازی میکنن و میشه گفتن تنها وجه مثبت جنگ همین فیلم‌ها و کتاباست .

خب باید بگم شما تنها کسانی نیستین که خودتون رو توی اون حال و هوا متصور شدین... فیلمسازها و کارگردان‌ها فیلم ساختن در مورد جنگ جهانی دوم رو از خیلی وقت پیش شروع کردن. ما هم همین‌طور! البته فیلم که نه؛ ولی اتاق فرار چرا! حس این‌که اسیر جنگی باشیم رو شاید فقط توی اتاق فرار Behind The Bars بشه لمس کرد. فرار کردن از یه زندان نمور توی یه کشور غریب، درحالی که هیچ چیزی از گذشته‌ی هم سلولیات نمیدونی هیجانیه که کمتر جایی توی ایران بشه بهش دست پیدا کرد؛ ولی ما توی این اتاق فرار کاملا این احساس جدید و خاص رو بهتون انتقال میدیم.

همون‌طور که گفتم فیلم‌های خیلی خیلی زیادی درمورد جنگ جهانی ساخته شدن که انتخاب بهترینشون قطعاً غیرممکنه! ولی توی این مقاله میخوایم چندا از بهترین‌ها رو بهتون معرفی کنیم؛ اگه حس میکنین جای فیلمی توی این لیست خالیه توی نظرات باهامون درمیون بذارین!

 

نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)

          یکی از به یاد ماندنی‌ترین فیلم‌های ساخته شده درمورد جنگ جهانی، با بازی فوق‌العاده تام هنکس و مت دمون و کارگردانی استیون اسپیلبرگ؛ نجات سرباز رایان داستان نجات دادن یه سربازه... سه برادر بزرگترِ جیمز رایان (مت دمون) توی جنگ کشته شدن و خبر مرگ هر سه برادر در یک روز به دست مادرشون رسیده... انسانیت فرماندهان جنگی اجازه نمیده که خانواده رایان مرگ آخرین بچشون رو هم ببینن؛ پس کاپیتان میلر (تام هنکس) یه تیم شش نفره رو برمی‌داره و در نرماندی فرانسه به دنبال جیمز فرانسیس رایان می‌گرده...

 

پیانیست (The Pianist)

          یک شاهکار هنری که آدرین برودی، بازیگر نقش اصلی، به خاطر این فیلم جایزه اسکار رو در سن 29 سالگی برد و تبدیل به جوان‌ترین برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد. رومن پولانسکی هم برای این فیلم اسکار بهترین کارگردان رو برنده شد.

آدرین برودی در این فیلم نقش ولادیسلاو اشپیلمن رو بازی می‌کنه؛ یک پیانیست ماهر یهودی که برای رادیوی ملی لهستان پیانو می‌نوازه... جنگ جهانی دوم آغاز شده، ولی خانواده اشپیلمن هنوز در امنیت هستند؛ تا اینکه یک روز که اشپیلمن مشغول نواختن پیانو در رادیو لهستان بوده ناگهان زمین به لرزه درمیاد و صداهای مهیبی به گوش می‌رسن.. ارتش نازی به لهستان حمله کرده!

ولادیسلاو با عجله پیش خانواده‌ش برمیگرده، ولی اوضاع هر لحظه بدتر میشه... ولادیسلاو به‌خاطر نفرت ارتش نازی‌ها از یهودی‌ها به مدت پنج سال یه زندگی بدتر از مرگ رو تجربه می‌کنه؛ شاید تنها چیزی که ولادیسلاو اشپیلمن رو زنده نگه می‌داره عشقش به موسیقی و عطشش برای دوباره نواختن پیانو باشه...

 

حرامزاده‌های بی‌شرف (Inglorious Bastards)

            اگر فقط یکی از فیلم‌های کوئنتین تارنتینو رو دیده باشید می‌دونین که فیلم‌های این کارگردان با هر فیلم دیگه‌ای که تا به حال دیدین فرق می‌کنه... روایت آقای تارنتینو از جنگ جهانی دوم هم دقیقا همین‌طوره... هرچند این فیلم با موضوع جنگ جهانیه؛ ولی روایات تخیلی هستن و سیر اتفاقات هم اصلا بر اساس واقعیت نیست... ولی فیلم‌نامه خاص، کارگردانی عالی و بازی فوق‌العاده کریستف والتز که به‌خاطرش برنده اسکار هم شد باعث شدن این فیلم به یکی از به یاد موندنی‌ترین فیلم‌های با موضوع جنگ جهانی تبدیل بشه.

          این فیلم از چند قسمت مجزا ساخته شده که در نهایت همه به هم ربط پیدا می‌کنند؛ ورود کلنل هانس لاندا (کریستف والتز) تقریبا همزمان با شروع فیلمه... یه کلنل سنگ‌دل و بسیار باهوش و تیز که لقب شکارچی یهودی‌ها رو بین مردم و سربازها پیدا کرده. کلنل لاندا به خونه یه مرد روستایی نشین فرانسوی میره، مردی که چند یهودی رو زیر خونه‌ش قایم کرده. البته که هانس متوجه این قضیه میشه و دستور شلیک به این خانواده یهودی بخت برگشته رو میده؛ از کل خانواده فقط دخترشون "شوشانا" زنده میمونه که خیلی سریع فرار میکنه و دور میشه.

          قسمت دوم فیلم با برد پیت در نقش آلدو شروع میشه. یه فرمانده آمریکایی وحشی که عاشق از بین بردن سربازهای نازیه، چون معتقده اونا هیچ رحم و مروتی ندارن و باید کشته بشن! (اوخی!! خود آلدو چه مهربونه!) اینکه چطور آلدو به شوشانا و هانس لاندا میرسه روایتی است مفصل، که براتون اسپویلش نمیکنم...! برید فیلمو ببینید!!

 

لیست شیندلر (Schindler’s List)

            این فیلمِ تلخ و تاثیرگذار روایت‌گر فاجعه‌ی هولوکاست هست. فهرست شیندلر فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، بازی ستودنی لیام نیسون و موسیقی تکرار نشدنی جان ویلیامز، محصول سال 1993 ست. این فیلم برنده 4 اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین موسیقی شد.

          اسکار شیندلر (لیام نیسون) یک تاجر عادی و عضو حزب نازیه، کسی که بیشتر از هرچیزی به دنبال سود و منفعت بیشتره و میخواد تا جای ممکن از جنگ پول دربیاره؛ پس یه کارخونه تسلیحات نظامی با کارگران یهودی راه می‌ندازه... جنگ مدام شدیدتر و اوضاع مردم بدتر میشه... شیندلر بعد از دیدن دخترک دوست‌داشتنی و معصومی که بی‌رحمانه توسط سربازان نازی کشته میشه به خودش میاد. اون سعی میکنه از طریق کارخونه و ارتباطاتی که داشته تا جای ممکن یهودی‌های بیشتری رو پناه بده و اونا رو از فاجعه‌ای که منتظرشونه نجات بده.

          فهرست شیندلر تقریبا به‌طور کامل براساس واقعیت ساخته شده، حتی به یهودیانی که توسط شندلر نجات پیدا کردند یهودی‌های شیندلر گفته میشه. صحنه پایانی فیلم یه مستند هست؛ یهودی‌های شیندلر که حالا پیر شده‌ان میان و بر قبر شیندلر گل میذارن...

 

زندگی زیباست (Life Is Beautiful)

          به جرأت می‌تونم بگم این فیلم متفاوت‌ترین فیلم ساخته شده در مورد جنگ جهانی دومه. این فیلم ایتالیایی که برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین بازیگر مرد هم شد لحن طنزی داره که با تلخی فجایع فیلم سخت در تضاده... طنزی که تا آخرین لحظه‌ی فیلم حتی اندکی کمرنگ نمیشه.

          فیلم بسیار ساده و حتی میشه گفت معصومانه شروع میشه؛ گوییدو (روبرتو بنینی) یه پسر یهودی خیلی اتفاقی با دختری مسیحی به اسم دورا آشنا میشه... شیرین‌زبونی، شیطنت و بداهه‌گویی‌های طنز گوییدو باعث میشن دورا یک دل نه صد دل عاشق گوییدو بشه. هرچند این دوتا اختلاف دینی و خانوادگی زیادی با همدیگه داشتن ولی عشق از همه این اختلافات قوی‌تره؛ گوییدو و دورا با همدیگه ازدواج میکنن و بچه‌دار میشن... سه چهار سال بعد گوییدو و پسر خردسالش به کمپ نگداری یهودیان برده میشن و دورا هم با وجود اینکه مسیحی بوده به خاطر همسر و پسرش درخواست میکنه که اون رو هم به کمپ ببرن... گوییدو که نگران آینده بچه‌ش بوده اون رو قایمکی توی کمپ بزرگسالان نگه میداره...

          در طول فیلم شاهد فداکاری‌های بی‌شماری هستیم که گوییدو برای پسرش انجام میده تا اون متوجه اتفاقات تلخ و هولناکی که توی کمپ میفتن نشه. طنز گوییدو حتی یک لحظه هم کمرنگ نمیشه و حتی توی سیاه‌ترین لحظات لبخند روی لب‌های پسرش و تماشاچی‌ها میاره...

 

این چندتا فیلم فقط قسمت کوچیکی از تلاش کارگردان‌ها برای به تصویر کشیدن حقایق و فجایع جنگ جهانی دوم هستن... قطعاً این جنگِ خونبار چیزی نیست که هیچکس بخواد شاهد تکرار شدنش باشه؛ ولی اونقدر اتفاقات معجزه‌آسا و آدم‌های خوش‌قلب توی این جنگ زیادن که شاید دلمون بخواد بتونیم برای چند دقیقه هم که شده پا جای پای اونا بذاریم... اگه شما هم دلتون چنین احساس بدیع و هیجان‌انگیزی رو میخواد، ما در اتاق فرار BEHIND THE BARS منتظرتون هستیم... یه سلول زندان رو برای ورود شما مهیا کردیم و منتظریم ببینیم چطور با پشتکار و هوشتون از چنگ ما فرار می‌کنین!! خلاقیت داشته باشین و مارو سورپرایز کنید!

 

منبع : وبلاگ اسکیپ کیوب

 

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : اتاق فرار,اتاق فرار ترسناک,اتاق فرار تهران,اسکیپ روم,جنگ جهانی, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:36

روسیه کشوریه که با محض شنیدن اسمش یاد آب و هوای به شدت سردش و جاذبه‌های گردشگریش میفتیم (البته دخترای خوشگلشم جای خودشون رو دارن) روسیه یکی از وسیع‌ترین کشورای جهانه و جزو پرقدرت‌تریناش و خب قطعا چنین کشوری زبان غنی و قویی داره زبانی که حدود 258 میلیون نفر به آن یعنی  روسی صحبت می‌کنن؛البته ازین نکته نباید غافل شد که روسی جزو زبان‌های دشوار برای یادگیریه اما این چیزی از جذابیت این زبان و ادبیات شاهکار این کشور کم نمیکنه در ادامه به حقیقت‌های جالبی راجع‌به این زبان میپردازیم

 

1.     زبان فضایی:

 

جالب است بدانید که فضانوردان ملزم به یادگرفتن زبان روسی هستند؛ چرا که سیستم رایانه‌ای در ایستگاه فضایی بین‌المللی از هر دو زبان انگلیسی و روسی استفاده می‌کند. فضانوردانی که به ایستگاه فضایی سفر می‌کنند؛ باید سفینه‌ی سایوز را کنترل کنند که با زبان روسی کار می‌کند. آن‌ها برای سفر کردن با سایوز باید به قزاقستان نیز بروند. یک شخص روسی زبان فرماندهی فضاپیما را بر عهده دارد و همینطور بیشتر خدمه هم به این زبان صحبت می‌کنند.

 

2.     الفبای سیریلیک:

 

در شکل نوشتاری، زبان روسی از الفبای سیریلیک استفاده می‌کند. اما در حقیقت این الفبا را از یونان، در قلمروی امپراتوری بلغارستان وام گرفته است. برخی از این حروف به الفبای انگلیسی شبیه‌اند؛ گرچه تلفظ متفاوتی دارند.

 

3.     زبان روسی در 47 ایالت آمریکا:

 

ایالات متحده‌ی آمریکا یک کشور چند زبانه محسوب می‌شود. پس تعجبی ندارد اگر بگوییم که زبان روسی در بخش‌های زیادی از این کشور رواج دارد. یعنی حدود 900000 نفر در ایالاتی از جمله نیویورک، کالیفرنیا، واشنگتن، ایلینوی، نیوجرسی، پنسیلوانیا و فلوریدا روسی صحبت می‌کنند.

 

4.     شمار واژگان محدود:

 

زبان انگلیسی دربرگیرنده‌ی بیش از یک میلیون کلمه است، این در حالی است که زبان روسی تنها حدود دویست هزار واژه دارد. اما با این وجود مشکلی در بیان معانی و منظور خود ندارند. چرا که بسیاری از کلمات دارای معانی متعددی هستند و همین هم باعث شده است که آن‌ها فقط حدود 2500 واژه را به کار ببرند!

 

5.     تمایز دادن رنگ آبی:

 

مردم روسیه رنگ آبی را به دو گروه تقسیم می‌کنند؛ آّبی روشن(goluboy) و آبی تیره(siniy). مطالعات انجام شده بر تعدادی شرکت‌کننده‌ی روس و انگلیسی حاکی از آن است که روس‌ها در مقایسه با انگلیسی‌ها، سریع‌تر تفاوت میان طیف‌های مختلف رنگ آبی را متوجه می‌شوند. نکته‌ی جالب‌تر آن که آن‌ها حتی قادرند؛ تفاوت بسیار جزئی میان رنگ‌های آبی را نیز تشخیص دهند.

 

6.     انگلیسی زبان‌ها تنها ده درصد از روسی را متوجه می‌شوند:

 

حتی اگر روسی و انگلیسی از یک خانواده‌ی زبانی هم باشند؛ باز هم به زیرشاخه‌ها‌ی متفاوتی تعلق دارند و همین واقعیت بیانگر این است که چرا انگلیسی زبان‌ها درصد کمی از روسی را متوجه می‌شوند.

 

7.     فعل اسنادی "بودن" فقط در زمان‌های گذشته و آینده:

 

بعضی زبان‌ها مثل فارسی و اسپانیایی، روش‌های مختلفی برای بیان فعل "بودن" دارند.در حالی که زبان روسی این قابلیت را فقط در مورد زمان گذشته و آینده داراست.

 

8.     صفت‌های یک سیلابی:

 

بسیاری از کلمات روسی فقط یک بخش یا حتی یک حرف دارند؛ با این حال همه‌ی صفات دو یا چند سیلاب دارند؛ به جز" злой" به معنای عصبانی.

 

9. نام خانوادگی، تابع جنسیت:

 

نام‌های روسی از یک نام و نام خانوادگی به انضمام یک نام مستعار تشکیل می‌شوند. اما نکته‌ی جالب توجه آن‌ جاست که در ساختار نام خانوادگی، نام پدر به علاوه‌ی یک پسوند متفاوت برای دختر و پسر قرار دارد. به این ترتیب که اگر فردی به نام ایوان، یک دختر و پسر داشته باشد؛ نام خانوادگی دخترش" ایوانوونا" و نام خانوادگی پسرش "ایوانوویچ" خواهد بود.

 

10. جای خالیِ O”":

 

در سال 1969 "ژرژ پرک"، رمانی با عنوان “disparition”نوشت. شاید بتوان گفت که عجیب‌ترین ویژگی این کتاب این بود که حرف e اصلا در آن وجود نداشت! هنگامی که این رمان توسط "والری کازلوف" در سال 2005 به روسی نیز ترجمه شد؛ هیچ حرف o در آن به چشم نمی‌خورد!

 

11. نامی عجیب برای آلمانی‌ها:

 

روس‌ها با یک عنوان عجیب از آلمانی‌ها یاد می‌کنند: "немецкий"؛ به معنی "کسی که نمی‌تواند صحبت کند." ریشه‌ی این واژه یک کلمه‌ی روسی به معنای "بی‌صدا" شناسایی شده که در بعضی موقعیت‌ها، معنی "احمق و بی‌خاصیت" هم می‌دهد. در ابتدا، این کلمه به همه‌ی خارجی‌هایی که روسی صحبت نمی‌کردند؛ اطلاق می‌شد. اما از آنجایی که سهم بیشتر این خارجی‌ها، آلمانی‌ها بودند؛ با گذشت زمان این عنوان تنها به آن‌ها اختصاص یافت و تا امروز هم همراه‌شان مانده است.

 

12.ضمایر حیاتی:

 

در زبان روسی، یک مرز باریک میان افعال و ضمایر رسمی و غیررسمی وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع که رعایت کردن آداب و رسوم گفت و گو برای این فرهنگ بسیار مهم است؛ توصیه می‌شود که حتما بر این حیطه از دستور زبان مسلط باشید! ضمایر رسمی در برخوردهای اولیه و ضمایر غیر رسمی برای مکالمات دوستانه.

 

13. مراقب تاکید هایتان باشید:

 

یکی از ویژگی‌های زبان روسی که شاید هم کمی یادگیری آن را دشوار می‌کند؛ واژه‌های هم‌آوا است. به این ترتیب که دو کلمه با ظاهر یکسان، و تلفظی که تا حد زیادی مشابه است؛ با توجه به اینکه هنگام ادا شدن، بر کدام سیلاب آن‌ها تاکید می‌گذاریم؛ معنای متفاوتی دارند. مثلا، یک کلمه‌ی واحد هم‌زمان می‌تواند به این دو شکل معنی دهد: "من پرداخت می‌کنم"؛ "من گریه می‌کنم."

 

سخن پایانی:

 

در این نوشتار کوتاه به بررسی برخی از حقایق جالب و کم‌تر شنیده شده درباره‌ زبان روسی پرداختیم. آموختن هر زبانی برای ما دری است به سوی یک جهان جدید با فرهنگی منحصر به فرد. امید داریم که در این مسیر موفق باشید.


منبع : وبلاگ ماژورین

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : زبان روسی,آموزش آنلاین روسی,آموزش زبان , ماژورین, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:18

 

چگونه اپلیکیشن‌ها را در هوم اسکرین ios.14 مخفی کنیم؟

 شلوغ شدن صفحه‌ی گوشی با اپلیکیشن‌های مختلف مشکلی است که همه‌ی ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم برای همین حتی گاهی برخی از اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را حذف می‌کنیم.اپل برای این مشکل طبق معمول راه‌حلی پیشنهاد داده است که در  نسخه‌ی  ios 14 این قابلیت را در اختیار کاربران خود گذاشته است.

حتما کنجکاو شدید تا با این ویژگی آشنا شوید، این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که اپلیکیشن‌ها را پوشه بندی و دسته‌بندی کنند و سپس این دسته‌ها را در سمت راست هوم اسکرین خود داشته باشند. در این مقاله به توضیح درباره اپ لایبرری و اینکه چگونه از آن استفاده کنیم، خواهیم پرداخت.

 

‌‌مخفی کردن یک صفحه از اپلیکیشن‌‌ها‌

اپ لایبرری این امکان را نیز در گوشی آیفون فراهم کرده که یک صفحه از اپلیکیشن‌ها را مخفی کنیم:

  1. روی قسمتی از صفحه  تپ کنید و انگشتتان را چند ثانیه نگه دارید.

  2. یک منوی سه نقطه‌ای در قسمت پایینی صفحه خواهید دید، روی آن تپ کنید.

  3. نسخه‌ی کوچکی از تمامی صفحاتی که در آیفون خود دارید را مشاهده خواهید کرد، در پایین هرکدام از آن‌ها یک علامت وجود دارد که برای مخفی کردن صفحه مورد نظر نیاز است آن را بردارید. سپس در سمت راست بالای صفحه گزینه Done را انتخاب کنید.

  4. اگر قصد بازگرداندن صفحه یا قابل مشاهده کردن دوباره آن را داشتید، مراحل بالا را طی کرده و علامت صفحه‌ای را که می‌خواهید بزنید.

‌‌مخفی کردن یک اپلیکیشن

برای مخفی کردن یک اپلیکیشن لازم است:

 

  1. روی آیکون اپلیکیشن مورد نظرتان را با انگشت فشار دهید تا منویی ظاهر شود، فرقی نمی‌کند چه نوع اپلیکیشنی باشد، در منوی همه‌ی آن‌ها یکه گزینه با رنگ قرمز برای حذف مشخص شده است، همین گزینه را تپ کنید.

  2. دو گزینه برای انتخاب پیش روی خود می‌بینید: حذف از گوشی و یا حذف از هوم اسکرین. هوم اسکرین را انتخاب کنید.

  3. ممکن است اپلیکیشنی را که انتخاب کردید از قبل در اپ لایبرری موجود نباشد، در این صورت بعد از انتخاب Remove App، حذف اپلیکیشن یا انتقال به اپ لایبرری را در گزینه‌های پیش رویتان خواهید دید.

 

 

 

دسته بندی اپلیکیشن‌ها در پوشه‌های مختلف

 

می‌توانید با قابلیت اپ لایبرری اپلیکیشن‌هایی که کتگوری یکسانی دارند را در پوشه‌های مختلف دسته بندی کنید:

 

  1. روی اپلیکیشن مورد نظرتان را چند ثانیه با انگشت نگه دارید.

  2. اپلیکیشن را روی اپلیکیشن دیگری که قصد دارید با هم در یک گروه قرار دهید منتقل کنید.

  3. در این مرحله یک آیکون خاکستری رنگ ظاهر می‌شود که اپلیکیشن‌ها را در یک پوشه قرار می‌دهد، روی آن تپ کنید تا به اپلیکیشن‌های موجود در آن دسترسی داشته باشید.

  4. Ios به طور پیش فرض برای پوشه‌تان نامی را انتخاب می‌کند که اگر قصد عوض کردن آن را داشتید، به سادگی روی آن لانگ پرس کنید و Rename را انتخاب کنید.

  5. برای حذف یک اپلیکیشن از یک پوشه می‌توانید به پوشه مد نظر وارد شده و روی آیکونی که می‌خواهید لانگ پرس کرده و سپس آن را به خارج از پوشه منتقل کنید.

  6. برای حذف کل پوشه نیز روی آن لانگ پرس کرده و Remove Folder  را انتخاب کنید. 

  1.  

منبع : وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : اپل,آیفون,گوشی موبایل,صفحه نمایش,رندباز,هوم اسکرین, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:06

هدیه ایرانسل و شاتل موبایل به اساتید دانشگاه و حوزه

 

درست است که برگزاری کلاس‌های درسی مراکز آموزشی باعث شد  هزینه‌ی رفت و آمد محصلان و مدرسان کاهش پیدا کند اما از طرفی برگزاری تمامی این کلاس‌ها به شکل آنلاین حجم بالایی از اینترنت را مصرف می‌کند که با توجه به تعرفه‌ی اینترنت مبلغ قابل توجهی می‌شود و بار این هزینه نیز بر دوش اساتید و دانشجویان است .

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتور ایرانسل و اپراتور مجازی شاتل موبایل در این راستا و با هدف کمک کردن به اساتید در دوره‌ی همه‌گیری کرونا، بسته‌های هدیه‌ی اینترنتی را در نظر گرفتند که مخصوص اساتید حوزه و دانشگاه ‌می‌باشد.

 

این اپراتور پیش از این هم در آغاز هر سال تحصیلی یک بسته‌ی 120 گیگابایتی را در اختیار استادان حوزه و دانشگاه قراره می‌دادند. اما این طرح صرفا برای دوران کرونایی طراحی شده است.

به غیراز امتیازی که ذکر شد؛ ایرانسل تمام تلاشش را کرده‌ تا پا به پای مردم در دوران همه گیری کوید 19 قدم بردارد. از جمله ارائه‌ی سیم کارت به دانش‌آموزان مناطق محروم و رایگان کردن مکالمات کادر درمان، اقداماتی برای آموزش آنلاین، ارائه‌ی اینترنت ثابت رایگان و کمک‌های نقدی به آسیب‌دیدگان.

از طرف دیگر نیز شاتل موبایل در این راستا خدمات خوب و ویژه‌ای ارائه داده است. همانند ایرانسل، علاوه بر 20 گیگ اینترنتی که به استادان ارائه داده است، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا،120 گیگ دیگر را به آن‌ها اختصاص داده است. بنابراین تمام اساتید می‌توانند بدون هیچ اقدام خاصی از این بسته‌ی هدیه‌ی خود استفاده کنند.

الیته باید گفت که شاتل پیش از این بسته‌های هدیه‌ی گوناگونی را در اختیار اساتید قرار داده است. این اقدامات اپراتورها، در راستای هم‌گام سازی جامعه با نیازهای موجود است و در هر حال نمی‌توان منکر آن شد که همه گیری ویروس کرونا نقشی اساسی در زندگی همه‌ی ما ایفا کرده است. پس چه بهتر آنکه ما هم همراه این تغییرات به سوی آینده قرم برداریم.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 


 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت همراه ,اپراتور همراه اول,رندباز,خرید و فروش سیم کارت, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 210 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:53

کلاهبرداری‌هایی که در خرید سیم کارت اتفاق می‌افتد!

 

شماره موبایل ما بدون شک می‌تواند تاثیر گسترده‌ای در جلب توجه مخاطب ما داشته باشد، به خصوص اگر در حوزه‌ای فعالیت می‌کنیم که در ارتباط با مشتریانی خاص و یا کاربران باشیم. به همین جهت بسیاری از صاحبان مشاغل و یا حتی افراد عادی در پی خرید شماره‌های رند و یا خاص هستند. در این راستا اما افراد سودجویی وجود دارند که از اشتیاق این خریداران سوء استفاده کرده و با ترفند‌های متفاوتی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند. برای خرید سیم کارت اما راه‌های مشخصی وجود دارد که ما را در معرض این کلاهبرداری‌ها قرار نخواهد داد.

برای تهیه‌ی سیمکارت همیشه دو راه پیش روی ماست:

·       مراجعه به مراکز رسمی اپراتورها

این روش که کم‌خطرترین شیوه‌ی خرید سیم کارت است؛ به ما این امکان را می‌دهد تا با یک قیمت مناسب و منطقی از مرجعی مطمئن سیمکارت خود را تهیه کنیم. در واقع این بازار محیطی سالم و بدون رقابت برای عرضه‌ی سیمکارت محسوب می‌شود.

·       مراجعه به مالکان قدیمی سیمکارت

می‌توان گفت که منشاء اصلی ایجاد برخی مسائل و مشکلات در فرایند تهیه‌ی سیم کارت همین روش است. برخی شماره‌های رند و خاص که اکنون دیگر عرضه نمی‌شوند و قدیمی و خاص محسوب می‌شوند؛ آن قدر پرطرفدار هستند که بعضی صاحبان مشاغل و حتی کاربران عادی را وسوسه می‌کنند تا آن‌ها را در ارقام و مبالغ بالا معامله کنند.

اما مشکل آن جایی به وجود می‌آید که در مسیر خریداری سیمکارت‌های عجیب و غریب، ممکن است اشخاصی با شما تماس بگیرند و مدعی شوند تا با پرداخت مبلغی معقول‌تر قادر خواهید بود یک سیمکارت با شماره‌ی رند تهیه کنید. اما در واقع خبری از سیمکارت نخواهد بود و این تنها یک وعده‌ی توخالی است. البته اپراتورهای رسمی، علاوه بر شیوه‌هایی که برای اطلاع رسانی از کانال‌های معتبر دارند؛ گاها با کمک عده‌ای بازاریاب تلفنی نیز اقدام به فروش سیمکارت‌های خود می‌کنند. اما به هر حال باید مراقب باشیم تا به هر مرجعی مبلغی پرداخت نکنیم و تنها با کمک گرفتن از منابع معتبر سیمکارت خود را تهیه کنیم.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت همراه ,اپراتور همراه اول,رندباز,خرید و فروش سیم کارت, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:32

درباره ستاره اول همراه اول چه می‌دانید؟

 

طرح ستاره‌ی همراه اول از جمله طر‌ح‌هایی است که اکثریت مشترکین همراه اول با آن آشنایی دارند و دلیل آن‌هم کاربردی بودن این طرح است، با این که اکثریت شما با این طرح آشنا هستید اما ما در این مقاله به شرح آن می پردازیم به نقل از پایگاه خبری رندباز؛‌ مشترکین سیم کارت همراه اول  تنها با گرفتن  کد دستوری #1* میتوانند از خدمات این اپراتور نظیر خرید شارژ، اینترنت، بسته‌ی مکالمه و پرداخت قبوض. و… استفاده کنند البته در این طرح علاوه بر خودمان برای دیگران نیز میتوانیم شارژ خریداری کنیم

شما مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول می‌توانید برای مشترکین اعتباری ، شارژ ارسال کنید و یا اگر از مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول  هستید، برای شخص دیگری نیز از این طریق اعتبار بخرید. به این شکل که پس از شماره‌گیری کد دستوری ذکر شده و انتخاب گزینه‌ی مورد نظرتان، بلافاصله به درگاه بانک متصل خواهید شد و با وارد کردن اطلاعات بانکی‌ به راحتی بسته‌ی دلخواهتان را خریداری می‌کنید. پس از اجرای این مراحل، شماره‌ی تلفنی که وارد کرده‌اید در سامانه ثبت خواهد شد و بعد از آن با سرعت بیشتری قادر خواهید بود این فرایند را طی کنید.

در هر بار اقدام برای خرید شارژ، شارژ فعلی شما توسط سیستم بررسی می‌شود و در صورتی که خرید شما، اعتبار فعلی حسابتان را بیش از 200 هزار تومان کند؛ از این فرایند جلوگیری می‌شود. به هر حال نتیجه‌ی تراکنش چه موفق و چه ناموفق از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد.

با شماره‌گیری کد #1* بسته‌های شارژ 10.000، 20.000، 50.000، 100.000، 200.000، 500.000 و 1.000.000 ریالی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. به علاوه با شماره‌گیری #2*1* شارژ شگفت‌انگیز هم در دسترس مشترکین خواهد بود. اعتبار شارژ شگفت‌انگیز بستگی به مبلغ آن دارد و بین 1 تا 3 روز به طول می‌انجامد. شارژ هدیه دربرگیرنده‌ی مکالمات درون شبکه‌ای، پیامک و دیتا بوده و در حالتی که پیش از تمام شدن اعتبار آن اقدام به خرید یک بسته‌ی هدیه‌ی جدید کنید؛ اعتبار شما با هم جمع می‌شود. سایر عملیات اجرایی از جمله رومینگ و تماس‌های خارج از کشور از شارژ اصلی محاسبه می‌شود.

 

هم‌چنین می‌توانید؛ با شماره‌گیری #1* نسبت به پرداخت غیرحضوری و الکترونیکی قبوض خود نیز اقدام کنید. به این صورت که از طریق این کد دستوری و مشاهده‌ی قبض مورد نظر، به درگاه پرداخت بانکی متصل شوید و به سادگی و در کم‌ترین زمان بدهی خود را بپردازید.

برای خرید بسته‌های اینترنتی همراه اول هم علاوه بر روش‌هایی که در مطالب قبلی معرفی شد؛ این کد دستوری به شما کمک خواهد کرد بسته‌ی اینترنت مناسب خود را تهیه کنید. کافیست در منوی کد دستوری، پنجمین گزینه را انتخاب کرده و از میان بسته‌های متفاوت پیش رو، بهترین را برای خودتان برگزینید. 

منبع :‌ وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : همراه اول,اینترنت شبانه همراه اول,سیم کارت همراه اول,رندباز, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:49

انواع گیتار الکترونیک

برای همه‌ی ما پیش اومده که تو کوچه و خیابون افرادی رو دیدیم که یه گیتار تو دستشونه و مشغول نواختنش هستن و یا اصلا گیتار رو تو کیف مخصوصش قرار دادن و مشغول راه رفتن، صحبت با دوستشون و ... هستن . اما تاحالا فکر کردید که آیا تمامی این گیتارها یک‌نوعند یا به چند دسته تقسیم می‌شند؟آیا  صدا و نوع نواختن این گیتارها شبیه همه؟ اگه این سوالا براتون پیش اومده با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

اول از همه اینو بگم که تنوع صدا تو گیتار به قدریه که اگه بخوایم آهنگ‌های متفاوت از هم را بنوازیم کافیه گیتارمون رو کنار گذاشته و گیتار دیگری برداریم! یعنی ما با یکی از غنی‌ترین سازها از لحاظ تنوع رو به رو هستیم

مسلما برای یه نوازنده‌ی حرفه‌ای گیتار انتخاب ساز مناسب کار سختی نیست و به راحتی میتونه از بین ده‌ها ساز گیتار با صدای مختلف بهترینش رو برای اون قطعه و یا اجرا، انتخاب کنه اما برای یه نوازنده‌ای که اول راهه انتخاب ساز مناسب یکی از چالش‌برانگیزترین انتخاباست.

 

3 نوع گیتار الکتریک کدامند؟

سه نوع اصلی گیتارهای الکتریک بدنه تو پر، بدنه توخالی و نیمه توخالی هستند:

 

1 بدنه تو پر

این گیتارها بدنه‌هایی دارند که از یک قطعه چوب سخت یا (معمولاً) چند قطعه چوب به هم چسبانده تشکیل می‌شوند.

2 بدنه تو خالی

گیتارهای توخالی با استفاده از روش‌هایی مشابه روش ساخت گیتارهای صوتی ساخته می‌شوند. همانطور که از نامش پیداست، داخل آنها خالی است.

3 بدنه نیمه توخالی

اینها دارای یک بلوک مرکزی سخت همراه با دو طرف توخالی هستند. این مدل گیتار دارای بسیاری از مشخصات تونال گیتارهای توخالی هستند، اما به همین راحتی باز نمی‌شوند.

 

گیتارهای بدنه تو پر

گیتارهای الکتریک بدنه تو پر امروزی رایج ترین سبک موجود در بازار هستند.Fender اولین فروشنده عمده این نوع از گیتارها بود که بعداً به Telecaster تبدیل شد. این مدل در مقایسه با سایر سازهای الکتریکی که قبل از آن در بازار موجود بودند بسیار ساده بود اما طراحی اصلی آن هنوز در سازهای تو پر امروزی دیده می‌شود.

گیتارهای بدنه تو پر از قطعه چوب مسطحی ساخته می‌شوند که به آن تخته گفته می‌شود و برش دقیق آن به شکل دلخواه گیتار است. در سازهای گرانتر، این تخته یک تکه یکدست چوب است، اما بدنه بسیاری از انواع دیگر گیتار از دو یا چند قطعه از همان گونه‌های چوبی که بهم چسبانده شده اند ساخته می شود.

 تولید کننده ساز معمولا یک‌سری انتخاب‌های خاصی را در نظر می‌گیرد که طراحی کلی ساز را تعیین می‌کند، در حالی که روشهای مختلف بی شماری برای ساخت یک گیتار بدنه تو پر وجود دارد.

مطمئناً بدنه‌های عجیب گیتارهایی مانند Gibson Flying V، Ibanez Destroyer، Dean ML و Jackson Rhoads را دیده اید که ممکن است کمی فضایی به نظر برسند اما حتی این گیتارهای عجیب و غریب هم طبق همان اصول اولیه‌ی طراحی هر گیتار بدنه توپری ساخته شده‌اند. 

 

گیتار الکتریک بدنه توخالی

در دهه 1930، گیتاریست‌های موسیقی جاز و گروه‌های بزرگ به استفاده از گیتار الکترونیک روی آوردند تا بتوانند با حجم صدایی که دیگر سازهای روی صحنه تولید می‌کردند به رقابت بپردازند.

 سازهای الکتریک اولیه گیتارهای توخالی و بزرگی بودند که از یک صفحه قوس دار تشکیل می‌شدند و  به قدرت صدای خواننده نیز کمک می‌کرند. آنها دارای سوراخ‌های f برای تسهیل تقویت صدا و سوکت‌های ابتدایی بودند که اجازه می‌داد گیتار به یک سیستم تقویت خارجی متصل شود.

گیتارهای الکتریک از آن زمان تاکنون مسیری طولانی را طی کرده اند و امروزه دارای طراحی‌های مختلفی هستند؛ اما هنوز هم می‌توانید جعبه‌های بزرگ جاز بدنه توخالی را پیدا کنید که صدایی همانند همان گیتارهای قدیمی‌دارند. چنین گیتارهایی بیشترین استفاده را برای نوازندگان جازی دارند که به دنبال صدایی گرم و چوبی هستند. البته، این فناوری در طی هشتاد سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است، اما این سازها هنوز هم همان حس و حال قدیمی‌خود را حفظ کرده‌اند. از این سازها به عنوان نیمه آکوستیک  نیز یاد می‌شود.اما این گیتارها یک مشکل اساسی دارند؛ با افزایش صدا، گیتارهای توخالی به انعکاس حساس می‌شوند. به همین خاطر بود که گیتارهای بدنه نیمه توخالی برای رفع این مشکل طراحی شدند و تا حدی به حل آن کمک کردند.

 

گیتارهای بدنه نیمه توخالی

طرح‌های نیمه توخالی مشابه گیتارهای بدنه توخالی هستند اما به طور معمول بدنه‌های نازک تری دارند که در داخل آن یک بلوک چوبی مرکزی قرارمی‌گیرد و کمک می‌کند تا بازخورد گیتار را کنترل کنید در حالی که برخی از مشخصات تونال مشابه یک بدنه توخالی را به ساز می‌دهند. این نوع گیتار تقریباً در هر ژانر موسیقی، به استثنای متال سنگین، با موفقیت استفاده شده است.

گیبسون ES-335 نمونه ای از یک طرح نیمه توخالی است که برای اولین بار در سال 1958 ظاهر شد و تا به امروز محبوبیت دارد. بسیاری از سازندگان از الگوهای اولیه این ساز پیروی می‌کنند، اما نسخه‌های دیگری از گیتارهای بدنه نیمه تو خالی نیز وجود دارد.

به عنوان مثال، Fender Thinline Telecaster یک گیتار نیمه توخالی است که خیلی بزرگتر از یک Telecaster استاندارد نیست، اما از یک ساختار نیمه توخالی با حفره‌های f برخوردار است. برای بسیاری از نوازندگان این گیتار ترکیبی از بهترین خصوصیات این دو نوع مختلف از گیتارهای الکتریک است.

منبع : وبلاگ  ماژورین

 

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : موسیقی,آموزش موسیقی,گیتار,آموزش گیتار, , نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 159 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:16

چگونه خط و خش‌های روی نمایشگر گوشی را از بین ببریم؟

 

 

تلفن همراه ما پرکاربردترین وسیله‌ی هر روز ماست. برای انجام کارهای روزانه و پرداخت‌های بانکی، برای حاضر شدن سر کلاس درس، برای ارتباط با دوستان و خانواده، برای همه‌ی این‌ها و بسیاری از امور دیگر به سراغ تلفن‌های همراه‌مان می‌رویم. اما این وسیله‌ی کوچک کاربردی می تواند آسیب رسان نیز باشد.از آسیب‌های تلفن‌ همراه می‌توانیم به آسیب بینایی و ستون فقرات‌مان اشاره کنیم و بالعکس خود گوشی‌ هم می‌واند دچار نقض سخت افزاری و یا نرم افزاری شود که از رایج‌ترین‌شان خراب شدن نمایشگر گوشی و یا خط و خش افتادن روی آن است. در این مقاله به راهکارهایی پرداختیم که به از بین بردن این خط و خش‌های نمایشگر کمک می‌کنند.

گوشی‌های موبایل شاید پرکاربردترین وسایل همراه ما باشند. استفاده‌های متفاوت از گوشی‌های همراه‌مان در کنار مزایایی که برای انجام سریع‌تر بسیاری از کارهای ما دارد می‌تواند گاها بسیار آسیب رسان نیز باشد. علاوه بر آسیبی که به بینایی ما و گاها ستون فقراتمان در استفاده‌ی مداوم از تلفن همراه به ما می‌رسد، ممکن خود این دستگاه نیز دچار خسارت هایی از جمله آسیب‌هایی به ساختار سخت افزاری و یا نرم افزاری‌اش بشود. از رایج ‌ترین مشکلاتی که در رابطه با استفاده از تلفن همراه وجود دارد، می‌توان به آسیب صفحه نمایشگر گوشی اشاره کرد که دچار خط و خش و یا انواع دیگری از مسائل آسیب رسان بشود. اما راه حل این آسب‌های وارده به صفحه نمایشگر چیست و چگونه می‌توان از شر آن خلاص شد؟

 

·       پاک‌کن جادویی

شما می‌توانید به سادگی و با استفاده از تنها یک پاک‌کن معمولی، سهم قابل توجهی از خطوط نمایشگر موبایل خود را از بین ببرید.

·       خمیر دندان

خمیر دندان‌های معمولی و نه ژله‌ای یکی از دم دست‌ترین گزینه‌ها برای برطرف‌ کردن خط و خش موبایل است و نتیجه‌ی خوبی هم دارد.

·       جوش شیرین

ترکیب جوش شیرین و آب را برای پاک کردن صفحه‌ی گوشی خود امتحان کنید، از نتیجه‌ی آن شگفت‌زده خواهید شد!

·       محصولات خودرویی

استفاده از واکس و پولیش‌های براق‌کننده هم می‌تواند انتخاب مناسبی در حل این مشکل باشد.

·       روغن نارگیل

استفاده‌ی مقدار کمی از روغن نارگیل در بهبود اوضاع صفحه‌ی نمایشگر گوشی موبایل شما نقش خوبی خواهد داشت.

منبع : وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : تلفن همراه هوشمند,گوشی هوشمند,رندباز,اندروید,شیاپومی,از بین رفتن خط و خش, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 199 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:33

ری‌استارت کردن چه تاثیری در عملکرد گوشی موبایل دارد؟

 

 

گوشی‌های موبایل به دلیل استفاه‌ی مداوم ما از آن‌ها و بار سنگینی که بر اثر اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف بر آن اعمال می‌شود، گاها دچار مشکل شده و یا به اصطلاح کرش می‌کند. در این مواقع اولین راه حلی که به ذهنمان می‌رسد شاید ری استارت و یا راه اندازی مجدد آن باشد که در اکثر مواقع نیز راه حلی خوبی است و مشکل ما را حل می‌کند و گوشی را دوباره سرپا می‌کند.

 

گوشی‌های هوشمند شاید پر استفاده‌ترین ابزاری باشن که ما همراهمون داریم . باهاشون تو شبکه‌های اجتماعی گشت می‌زنیم و از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌کنیم. این استفاده‌ی مداوم و

استفاده زیاد ما از گوشی هوشمند‌مون میتونه به اون فشار وارد کنه و باعث فریز شدن و یا کراش کردن اون بشه. در این مواقع اولین کاری که خیلی از ما انجامش میدیم اینه که سراغ گزینه‌ی ری استارت می‌ریم. خب جواب هم می‌گیریم!

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ واقعیت اما این است که راه‌حل خودساخته‌ی ما چندان هم بی‌راه نیست. باید گفت ک حقیقت رفرش و ریستارت کردن تلفن همراه به مموری آن اجازه می‌دهد که کمی استراحت کند و از شر کش و اطلاعات بدون استفاده خلاص شود. اما نکته‌ی قابل توجه آن است که بهتر می‌شود اگر پیش از بروز مشکل به این فکر بیفتیم و هر چند مدت یک بار تلفن خود را ریستارت کنیم. به این ترتیب از ایرادهای احتمالی جلوگیری خواهیم کرد.

 

 

البته هر چند گوشی‌های مثل آیفون این قابلیت را دارند که خود به خود حافظه‌ی داخلی‌شان را مدیریت کنند. اما باز هم ریستارت کردن باعث ارتقاء عملکرد تلفن همراه شما خواهد شد.

 

منبع : وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : تلفن همراه هوشمند,گوشی هوشمند,رندباز,اندروید,شیاپومی,بهترین تلفن های همراه, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:37

ایرانسل از کسب و کارهای تازه حمایت می کند

 

اپراتور ایرانسل همواره حمایت خود را از کسب و کارهای آنلاین اعلام کرده است و با فراهم آوردن بسترهای مناسب برای فعالیت‌شان به آن‌ها کمک شایانی کرده است. این بار و با شیوع ویروس کرونا، ایرانسل در پی آن آمده تا با اختصاص بخشی از ابر اپلیکیشن ایرانسل من به کسب و کارهای آنلاین نوپا کمک کند تا پیشرفت کنند.

 

مدتی است که جهان درگیر مبارزه با ویروسی خطرناک شده که همه‌ی جنبه‌های زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده است. ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از مشاغل فیزیکی تعطیل شده و حتی تا مرز ورشکستگی نیز پیش بروند. اما در این میان عده‌ای سعی سعی داشته اند که بیزینس خود را به سمت تکنولوژی‌های روز ببرند و کسب و کار آنلاین‌شانرا پیش ببرند. در این راه اپراتور ایرانسل طی طرحی به حمایت از این کسب و کارها پرداخته است. ایرانسل در ابر اپلیکیشن خود قسمتی را طراحی کرده ه در آن کسب و کار مختلف می‌توانند به فعالیت بپردازند.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ ابر اپلیکیشن ایرانسل من، یکی از همین شرکت‌های بزرگ است که با ایجاد کردن بخشی با عنوان «سرویس‌های ویژه» به کاربران این امکان را می‌دهد تا از خدماتی مثل سفارش غذا، سفارش تاکسی، سوپرمارکت آنلاین، خرید بیمه‌ی آنلاین، تلویزیون اینترنتی و سایر موارد این چنینی استفاده کنند. البته در حال حاضر، تنها بخش‌های سفارش غذا و سوپرمارکت فعال هستند و سایر قسمت‌ها هم به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. ایرانسل من در واقع علاوه بر حمایت از مخاطبان خود و ارائه‌ی سرویس‌های جدید به آن‌ها، از کسب و کارهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند.

به علاوه هر کاربر با خریدهای موفق خود از اپلیکیشن ایرانسل من، یک هدیه نیز دریافت خواهد کرد؛ مانند بسته‌های اینترنتی. آن دسته از شرکت‌ها که خواهان حضور در بخش «سرویس‌های ویژه» ایرانسل هستند؛ می‌توانند به وبسایت این اپراتور با نشانی irancell.ir/p/16263/p مراجعه کرده و در صفحه‌ی درخواست همکاری، اطلاعات مربوطه را وارد کنند. بعد از این مرحله، کارشناسان اپراتور ایرانسل از طریق ایمیل با شما در ارتباط خواهند بود.

طبق گزارش کافه بازار، اپلیکیشن ایرانسل من دومین اپلیکیشن پرمخاطب در میان سایرین بوده و به این ترتیب می‌تواند بستر خوبی برای گسترش کسب و کار شما باشد.

 

منبع : وبلاگ رندباز


 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : ایرانسل,اینترنت شبانه,خرید سیم کارت ایرانسل,بسته اینترنت ایرانسل,رندباز, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:41

یک صدا با شب‌های قدر

برخی از اپراتورها هرسالهه به مناسبت ماه مبارک رمضان امکاناتی را به مشترکان خود ارائه می‌دهند، ایرانسل امسال جزو این اپراتورها قرار گرفته است، در ادامه به شرح این امکانات می‌پردازیم

  اینترنت هدیه

به علاوه از 11 تا 15 اردیبهشت نیز، مشترکان دائمی و اعتباری می‌توانند با شماره‌گیری #5* یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من، اینترنت هدیه‌ی 2 گیگابایتی داخلی را دریافت کنند. هر مخاطب تنها یک بار می‌تواند از این امکان بهره‌مند شود و اعتبار بسته هم تا پایان همان روز خواهد بود.

·      ·         بسته‌ی مکالمه‌ی سحرگاهی

مخاطبان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #1*1*4444* یا به واسطه‌ی اپلیکیشن ایرانسل من، از ساعت 4 تا 6 بامداد در طول ماه مبارک، یک ساعت مکالمه‌ی رایگان داشته باشند. این بسته نیز مختص مکالمات درون شبکه‌ایست.

·       

   4 دقیقه مکالمه‌ی ایرانسلی، 40 دقیقه مکالمه‌ی رایگان

این طرح از 25 فروردین تا 22 اردیبهشت، یعنی در طول ماه مبارک رمضان، به مخاطبین این اپراتور امتیاز آن را می‌دهد؛ تا بعد از 4 دقیقه مکالمه‌ی درون شبکه‌ای، در ادامه 40 دقیقه نیز گفت و گوی رایگان داشته باشند. شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری#2*1*4444* یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من این بسته را فعال کنید.

منبع : وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : اینترنت هدیه,اینترنت رایگان,اینترنت همراه اول,همراه اول,رندباز,ایرانسل, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:56

سه‌گانه اوشن 11 (حاوی اسپویلر)

 

داستان‌های دزدی یه‌جوریه که هیچ‌وقت آقا دزده نقش منفی داستان نمیشه و برعکس همه طرفدار اون میشن و میخوان باهاش همزاد پندارب کنن پس نتیجه میگیریم دزدا شخصیت جذابی تو فیلم و داستانا دارن حالا فرض کن یازیگرایی مثل جورج کلونی ، برد پیت، مت دمون بیان و نقش آقا دزده رو ایفا کنند!(من شخصا دیگه دلم میخواد دزدیده شم)حالا این حرفا به کنار ما چون میدونیم که سرقت چقدر پرطرفداره یه اتاق فرار فوق‌العاده با داستان دزدی طراحی کردیم! اسمش هم از روی سه‌گانه اوشن(فیلم همون دزد جذابا) الهام گرفتیم و گذاشتیم اسکیپ روم OCEAN’S SIX!! اگه میخواین بدونین توی فیلم‌های اوشن و اتاق فرار ما چه خبره، بریم که تو این مقاله براتون بگم!!

 

در سال 2001، یعنی دقیقا بیست سال پیش بود که آقای استیون سودربرگ فیلمی رو کارگردانی کرد که به یکی از بهترین و پر سودترین فیلم‌های زمان خودش تبدیل شد. موفقیت فیلم «یازده یار اوشن» در حدی زیاد بود که تهیه‌کنندگان و کارگردان رو مجاب کرد ادامه این داستان رو در دوتا فیلم، یعنی «دوازده یار اوشن» و «سیزده یار اوشن» بسازن.

بعد از گذشت دو دهه از ساخت‌شون، سه‌گانه اوشن الان از مهم‌ترین فیلم‌های ژانر سرقت به حساب میان و طرفداران بسیار زیادی دارن. البته صادقانه بگیم دلیل محبوبیت سه‌گانه اوشن تماما به خاطر کیفیت بالای کارگردانی و فیلمنامه نبوده؛ بازیگرهای فوق خفن و بسییاااارر جذابی از جمله جورج کلونی (که معرف حضور همه هست)، برد پیت، مت دمون و جولیا رابرتز توی این فیلم‌ها نقش‌آفرینی میکنن... بعید میدونم کسی بدش بیاد همه این عزیزان رو یک‌جا توی یک فیلم ببینه!!

همون‌طور که گفتیم ژانر این فیلم‌ها سرقت و دزدیه؛ داستان فیلم اول (یازده یار اوشن) از این قراره که جورج کلونیِ عزیز نقش آقای دنیل اوشن رو بازی میکنه؛ یه سارق حرفه‌ای که تازه از زندان آزاد شده. دنیل بعد از آزاد شدنش میره دیدن دوست قدیمیش، راستی رایان (با بازی برد پیت) تا بهش پیشنهاد یه دزدی خیلی بزرگ رو بده. این دوتا رفیق شفیق نقشه‌شون رو میبرن پیش دوستشون، آقای روبن تیشکاف که قبلا توی لاس وگاس کازینو داشته و آدم پولداره‌ی جمعشون میشه و نقش حامی مالی نقشه دزدی رو بازی میکنه. این عزیزان میخوان به گاوصندوق‌های کازینوهای آقای تری بندیکت دستبرد بزنن.

راستی، دنیل و روبن هشت نفر دوست و آشنای کاربلد دیگه هم جمع می‌کنن و برنامه دزدیشون رو میکشن. وسطای نقشه کشیدن میفهمن که ای دل غافل!! زن سابق دنیل، تس (جولیا رابرتز)، رفته با تری بندیکت وارد رابطه شده. دنیل بعد از اینکه اینو میفهمه بیشتر مصمم میشه که از تری سرقت کنه و تس رو دوباره جذب خودش کنه. حالا این‌که داستان سرقت چطور پیش میره و چیا میشه رو میذارم خودتون توی فیلم ببینید و لذتش براتون از بین نره!

همون‌طور که گفتم یازده یار اوشن خیلی خیلی محبوب میشه و کلی فروش میکنه؛ و طبق قانون هالیوود اگه یه فیلم فروش خوبی داشت، باید بری ادامه‌ش رو هم بسازی!! فیلم «دوازده یار اوشن» سه سال بعد از فیلم اول، یعنی توی سال 2004 منتشر میشه. برای اینکه داستان این فیلم رو بگم باید پایان یازده یار اوشن رو لو بدم، پس اگه فیلم رو ندیدین سریع برین نگاش کنین و بعد بقیه این مطلب رو بخونین.

در پایان فیلم اول، یازده یار اوشن موفق میشن 160 میلیون دلار رو از تری بندیکت بدزدن و دنیل و زن سابقش، تس، هم پیش همدیگه برمیگردن. البته اوضاع اینجوری خوب نمیمونه و اولِ فیلم «دوازده یار اوشن»، تری بندیکت همه‌ی یازده یار رو شناسایی میکنه و بهشون خبر میده که اگه 160 میلیون دلار دزدیده شده به علاوه 38 میلیون پول خسارت رو بهش پس ندن اونا رو میده دست پلیس.

یاران اوشن برای جبران خسارت و برگردوندن پول تصمیم میگیرن یه سری اسناد خیلی ارزشمند که توی آمستردامه رو بدزدن؛ ولی وقتی میخوان نقشه دزدی رو بکشن میفهمن که یه سارق حرفه‌ای به اسم نایت فاکس (روباهِ شب) قبلا این مدارک رو دزدیده. یازده یار اوشن که توی این فیلم شدن دوازده یار، تصمیم میگیرن برن اسناد رو از روباه شب بدزدن. اونا میفهمن که روباه شب در حقیقت آقایی به اسم فرانسیس تولور هست که یه اشراف‌زاده ثرتمند فرانسویه.

دنیل طی یه سری اتفاقات با فرانسیس رو‌به‌رو میشه و فرانسیس بهش پیشنهاد میده برای اینکه ثابت کنن کدومشون سارق بهتریه هرکدومشون جداگانه برای دزدیدن یه تخم طلایی فابرژه که توی موزه رُم نگهداری میشه اقدام کنن؛ و اگه دنیل و تیمش بتونن تخم مرغ طلایی رو قبل از فرانسیس بدزدن فرانسیس بدهی اونا به تری بندیکت رو پرداخت میکنه. طبیعتا دنیل این پیشنهاد میپذیره! جزئیات این یکی سرقت و پایان این فیلم رو هم میذارم خودتون ببینید و لذتش رو ببرین!

سومین فیلم از سه‌گانه اوشن آن‌چنان ربطی به دو فیلم قبلی نداره: توی «سیزده یار اوشن» آقای روبن تیشکاف (که حامی مالی دزدی توی اولین فیلم بود) می‌خواد بزرگترین هتل-کازینوی لاس وگاس رو تاسیس کنه و برای اینکار با یه نفر به اسم آقای بنکس شریک میشه؛ ولی آقای بنکس نامردی رو در حق روبن تموم میکنه؛ به روبن رودست میزنه و کازینو رو بالا میکشه. روبن طفلکی هم سکته قلبی میکنه و زمین‌گیر میشه. دوستان روبن، یعنی همون اوشن و رفقا از این قضیه خیلی ناراحت میشن و تصمیم میگیرن مراسم افتتاح این هتل-کازینو جدید رو خراب کنن.

سیزده یار اوشن دوتا نقشه میچینن؛ اولیش اینکه کاری کنن این هتل-کازینو از منتقدا و داوران پنج ستاره رو دریافت نکنه و یه جورایی اسم و رسم بدی برای هتل بسازن؛ دومیش هم اینکه بازی‌های کازینو رو جوری دستکاری کنن که شرکت‌کننده‌ها برنده میلیون‌ها دلار پول بشن و اینجوری بنکس از لحاظ مالی نابود شه. طبق معمول همه‌چیز طبق نقشه پیش نمیره و بعضی از کارها به‌هم میریزن. اگه میخواین بدونین یاران اوشن با چه مشکلاتی مواجه میشن سریع برین فیلم رو ببینین!

اینقدر حرف از دزدی زدیم که منم دلم دزدی خواست!! شما رو نمیدونم ولی وقتی پای دزدی میاد وسط من دلم می‌خواد آدم بده داستان باشم و کلللیییی پول به جیب بزنم! البته هیجان بالا و فوران آدرنالین هم شدیدا اغواکننده‌س! اگه مثل من هستین و حتی فکر کردن به نقشه سرقت و دزد و پلیس بازی براتون جذابه شدیدا پیشنهاد میکنم یه سری به اتاق فرار OCEAN’S SIX بزنین... با رفیقاتون جمع بشین و نقشه سرقت الماس 9 قیراطی آقای بیانچی رو عملی کنین... حواستون باشه مو لای درز عملیات دزدی نره، چون آقای بیانچی منتظر بهونه‌ست که مچ شما رو بگیره!! هوش رو چاشنی مهارت کنید و با دست پر از مهمونی آقای بیانچی خارج بشید!

 

منبع : وبلاگ اسکیپ کیوب

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : اتاق فرار,اتاق فرار ترسناک,اتاق فرار تهران,اسکیپ روم, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:27

سه‌گانه اوشن 11 (حاوی اسپویلر)

 

داستان‌های دزدی یه‌جوریه که هیچ‌وقت آقا دزده نقش منفی داستان نمیشه و برعکس همه طرفدار اون میشن و میخوان باهاش همزاد پندارب کنن پس نتیجه میگیریم دزدا شخصیت جذابی تو فیلم و داستانا دارن حالا فرض کن یازیگرایی مثل جورج کلونی ، برد پیت، مت دمون بیان و نقش آقا دزده رو ایفا کنند!(من شخصا دیگه دلم میخواد دزدیده شم)حالا این حرفا به کنار ما چون میدونیم که سرقت چقدر پرطرفداره یه اتاق فرار فوق‌العاده با داستان دزدی طراحی کردیم! اسمش هم از روی سه‌گانه اوشن(فیلم همون دزد جذابا) الهام گرفتیم و گذاشتیم اسکیپ روم OCEAN’S SIX!! اگه میخواین بدونین توی فیلم‌های اوشن و اتاق فرار ما چه خبره، بریم که تو این مقاله براتون بگم!!

 

در سال 2001، یعنی دقیقا بیست سال پیش بود که آقای استیون سودربرگ فیلمی رو کارگردانی کرد که به یکی از بهترین و پر سودترین فیلم‌های زمان خودش تبدیل شد. موفقیت فیلم «یازده یار اوشن» در حدی زیاد بود که تهیه‌کنندگان و کارگردان رو مجاب کرد ادامه این داستان رو در دوتا فیلم، یعنی «دوازده یار اوشن» و «سیزده یار اوشن» بسازن.

بعد از گذشت دو دهه از ساخت‌شون، سه‌گانه اوشن الان از مهم‌ترین فیلم‌های ژانر سرقت به حساب میان و طرفداران بسیار زیادی دارن. البته صادقانه بگیم دلیل محبوبیت سه‌گانه اوشن تماما به خاطر کیفیت بالای کارگردانی و فیلمنامه نبوده؛ بازیگرهای فوق خفن و بسییاااارر جذابی از جمله جورج کلونی (که معرف حضور همه هست)، برد پیت، مت دمون و جولیا رابرتز توی این فیلم‌ها نقش‌آفرینی میکنن... بعید میدونم کسی بدش بیاد همه این عزیزان رو یک‌جا توی یک فیلم ببینه!!

همون‌طور که گفتیم ژانر این فیلم‌ها سرقت و دزدیه؛ داستان فیلم اول (یازده یار اوشن) از این قراره که جورج کلونیِ عزیز نقش آقای دنیل اوشن رو بازی میکنه؛ یه سارق حرفه‌ای که تازه از زندان آزاد شده. دنیل بعد از آزاد شدنش میره دیدن دوست قدیمیش، راستی رایان (با بازی برد پیت) تا بهش پیشنهاد یه دزدی خیلی بزرگ رو بده. این دوتا رفیق شفیق نقشه‌شون رو میبرن پیش دوستشون، آقای روبن تیشکاف که قبلا توی لاس وگاس کازینو داشته و آدم پولداره‌ی جمعشون میشه و نقش حامی مالی نقشه دزدی رو بازی میکنه. این عزیزان میخوان به گاوصندوق‌های کازینوهای آقای تری بندیکت دستبرد بزنن.

راستی، دنیل و روبن هشت نفر دوست و آشنای کاربلد دیگه هم جمع می‌کنن و برنامه دزدیشون رو میکشن. وسطای نقشه کشیدن میفهمن که ای دل غافل!! زن سابق دنیل، تس (جولیا رابرتز)، رفته با تری بندیکت وارد رابطه شده. دنیل بعد از اینکه اینو میفهمه بیشتر مصمم میشه که از تری سرقت کنه و تس رو دوباره جذب خودش کنه. حالا این‌که داستان سرقت چطور پیش میره و چیا میشه رو میذارم خودتون توی فیلم ببینید و لذتش براتون از بین نره!

همون‌طور که گفتم یازده یار اوشن خیلی خیلی محبوب میشه و کلی فروش میکنه؛ و طبق قانون هالیوود اگه یه فیلم فروش خوبی داشت، باید بری ادامه‌ش رو هم بسازی!! فیلم «دوازده یار اوشن» سه سال بعد از فیلم اول، یعنی توی سال 2004 منتشر میشه. برای اینکه داستان این فیلم رو بگم باید پایان یازده یار اوشن رو لو بدم، پس اگه فیلم رو ندیدین سریع برین نگاش کنین و بعد بقیه این مطلب رو بخونین.

در پایان فیلم اول، یازده یار اوشن موفق میشن 160 میلیون دلار رو از تری بندیکت بدزدن و دنیل و زن سابقش، تس، هم پیش همدیگه برمیگردن. البته اوضاع اینجوری خوب نمیمونه و اولِ فیلم «دوازده یار اوشن»، تری بندیکت همه‌ی یازده یار رو شناسایی میکنه و بهشون خبر میده که اگه 160 میلیون دلار دزدیده شده به علاوه 38 میلیون پول خسارت رو بهش پس ندن اونا رو میده دست پلیس.

یاران اوشن برای جبران خسارت و برگردوندن پول تصمیم میگیرن یه سری اسناد خیلی ارزشمند که توی آمستردامه رو بدزدن؛ ولی وقتی میخوان نقشه دزدی رو بکشن میفهمن که یه سارق حرفه‌ای به اسم نایت فاکس (روباهِ شب) قبلا این مدارک رو دزدیده. یازده یار اوشن که توی این فیلم شدن دوازده یار، تصمیم میگیرن برن اسناد رو از روباه شب بدزدن. اونا میفهمن که روباه شب در حقیقت آقایی به اسم فرانسیس تولور هست که یه اشراف‌زاده ثرتمند فرانسویه.

دنیل طی یه سری اتفاقات با فرانسیس رو‌به‌رو میشه و فرانسیس بهش پیشنهاد میده برای اینکه ثابت کنن کدومشون سارق بهتریه هرکدومشون جداگانه برای دزدیدن یه تخم طلایی فابرژه که توی موزه رُم نگهداری میشه اقدام کنن؛ و اگه دنیل و تیمش بتونن تخم مرغ طلایی رو قبل از فرانسیس بدزدن فرانسیس بدهی اونا به تری بندیکت رو پرداخت میکنه. طبیعتا دنیل این پیشنهاد میپذیره! جزئیات این یکی سرقت و پایان این فیلم رو هم میذارم خودتون ببینید و لذتش رو ببرین!

سومین فیلم از سه‌گانه اوشن آن‌چنان ربطی به دو فیلم قبلی نداره: توی «سیزده یار اوشن» آقای روبن تیشکاف (که حامی مالی دزدی توی اولین فیلم بود) می‌خواد بزرگترین هتل-کازینوی لاس وگاس رو تاسیس کنه و برای اینکار با یه نفر به اسم آقای بنکس شریک میشه؛ ولی آقای بنکس نامردی رو در حق روبن تموم میکنه؛ به روبن رودست میزنه و کازینو رو بالا میکشه. روبن طفلکی هم سکته قلبی میکنه و زمین‌گیر میشه. دوستان روبن، یعنی همون اوشن و رفقا از این قضیه خیلی ناراحت میشن و تصمیم میگیرن مراسم افتتاح این هتل-کازینو جدید رو خراب کنن.

سیزده یار اوشن دوتا نقشه میچینن؛ اولیش اینکه کاری کنن این هتل-کازینو از منتقدا و داوران پنج ستاره رو دریافت نکنه و یه جورایی اسم و رسم بدی برای هتل بسازن؛ دومیش هم اینکه بازی‌های کازینو رو جوری دستکاری کنن که شرکت‌کننده‌ها برنده میلیون‌ها دلار پول بشن و اینجوری بنکس از لحاظ مالی نابود شه. طبق معمول همه‌چیز طبق نقشه پیش نمیره و بعضی از کارها به‌هم میریزن. اگه میخواین بدونین یاران اوشن با چه مشکلاتی مواجه میشن سریع برین فیلم رو ببینین!

اینقدر حرف از دزدی زدیم که منم دلم دزدی خواست!! شما رو نمیدونم ولی وقتی پای دزدی میاد وسط من دلم می‌خواد آدم بده داستان باشم و کلللیییی پول به جیب بزنم! البته هیجان بالا و فوران آدرنالین هم شدیدا اغواکننده‌س! اگه مثل من هستین و حتی فکر کردن به نقشه سرقت و دزد و پلیس بازی براتون جذابه شدیدا پیشنهاد میکنم یه سری به اتاق فرار OCEAN’S SIX بزنین... با رفیقاتون جمع بشین و نقشه سرقت الماس 9 قیراطی آقای بیانچی رو عملی کنین... حواستون باشه مو لای درز عملیات دزدی نره، چون آقای بیانچی منتظر بهونه‌ست که مچ شما رو بگیره!! هوش رو چاشنی مهارت کنید و با دست پر از مهمونی آقای بیانچی خارج بشید!

 

منبع : وبلاگ اسکیپ کیوب

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : اتاق فرار,اتاق فرار ترسناک,اتاق فرار تهران,اسکیپ روم, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:27

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های بازار در اردیبهشت ماه

 

گوشی‌های هوشمند یکی از اجزای جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما شده است. به خصوص با شرایطی که مدت‌هاست حاکم شده و بسیاری از فعالیت‌های ما را به سمت استفاده از آن سوق داده است. از فعالیت‌های مالی مثل تراکنش‌های بانکی گرفته تا کلاس‌های درس و یادگیری لازم است تا با استفاده از تلفن‌های هوشمند انجام می‌پذیرد. به دلیل این کاربردهای فراوان بسیاری از افرادی که تلفن هوشمند نداشتند نیز به خرید آن روی آوردند. به همین دلیل نیز فاکتورهایی را لازم است در خرید در نظر داشته باشند، از جمله قیمت، کاربرد و ویژگي‌های گوشی هوشمند مورد نظر. در این مقاله بهترین گوشی‌های اردیبهشت ماه در بازار موبایل را به عنوان راهنمای خرید به شما معرفی کردیم.

 

تلفن همراه را شاید بتوان پرکاربردترین وسیله‌ای دانست که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هر سنی افراد به آن نیاز دارند. بسیاری از کارهای روتین ما به وسیله‌ی آن انجام می‌شود، از جمله تراکنش‌های روزانه و حتی درس خواندن . این روزها که همه گیری کرونا بسیاری از کلاس‌های درس و یادگیری را تعطیل کرده است تلفن همراه نقش کلاس را برای بسیاری از دانش آموزان ایفا می‌کند. حتی رابطه با دوستان که در این شرایط سخت و حتی ناممکن شده است، از طریق تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی ممکن شده. پس در این دنیایی که همه چیز طبق تکنولوژی و بر اساس اصول و امکانات آن انجام می‌شود، داشتن گوشی همراه و یا به نوعی خرید آن از ملزومات زندگی افراد است.  از فاکتورهای مهم در خرید گوشی نیز قیمت، کیفیت و کارایی آن می‌باشد. در این مقاله این سه فاکتور را در گوشی‌های پر فروش اردیبهشت ماه مورد بررسی قرار دادیم.

 

 

·       پوکو ایکس 3 نسخه‌ی NFC

برند پوکو که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی شروع به فعالیت کرد؛ توانست با طراحی و عرضه‌ی پوکوفون اف 1 به شهرت جهانی خود دست یابد و به طور مستقل به کارش ادامه دهد. پوکو ایکس 3 جدیدترین محصول این برند، در دو نسخه‌ی عادی و NFC به بازار معرفی شده است. نسخه‌ی دوم، ماژول NFC دارد ولی ظرفیت باتری آن خیلی مورد رضایت نیست. به همین دلیل هم هست که در مقایسه با نسخه‌ی عادی قیمت کمتری، حدود 6 میلیون تومان دارد. در مجموع در رابطه با مشخصات فنی این محصول باید گفت که دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، تراشه قدرتمند، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت است و یک موبایل کاملا باکیفیت محسوب می‌شود.

 

·       شیائومی ردمی نت 9

اگر با سری ردمی شیائومی آشنا باشید؛ می‌دانید که این گوشی‌ها امکاناتی بسیار فراتر از قیمت اقتصادی‌شان به شما می‌دهند. ردمی نت 9 هم از این قاعده مستثناء نیست و تبدیل به پرفروش‌ترین مدل شیائومی در بازار ایران شده است. این محصول با قیمتی در حدود 4 میلیون تومان، دارای نمایشگری عریض با دقت Full HD، باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت و چهار دوربین برای انواع حالت‌های عکاسی بوده و توانسته به سادگی رضایت مخاطبین را جلب کند.

·       شیائومی ردمی نت 10

شیائومی ردمی نت 10 در مقایسه با سری پیش از خود یعنی ردمی نت 9، از امکانات بیشتری برخوردار است و به همین دلیل هم قیمتی حدود 5 میلیون دارد. از مهم‌ترین و برجسته‌ترین تحولات این مدل می‌توانیم به نمایشگر AMOLED اشاره کنیم؛ که تا حد زیادی باکیفیت‌تر و روشن‌تر از نمایشگر ردمی نوت 9 جلوه می‌کند. بلندگوهای استریو و فناوری شارژ سریع ۳۳ وات هم دیگر برتری‌های ردمی نت 10 نسبت به ردمی نت 9 محسوب می‌شود.

 

 

·       نوکیا 2.4

این گوشی هوشمند که با قیمتی در حدود 3 میلیون تومان در دسترس شما قرار دارد؛ یکی از بهترین نسخه‌های یک موبایل ارزان قیمت است. این محصول که در سال 2020 وارد بازار شد؛ از اندروید 10 پشتیبانی می‌کند و حتی قرار است تا اندروید 11 نیز پیش برود. شاید بتوان گفت که بارزترین ویژگی نوکیا 2.4، نمایشگر عریض ۶٫۵ اینچی، پردازنده Helio P22 با پردازنده هشت هسته‌ای، حسگر اثر انگشت، باتری قدرتمند ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در کنار دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان و قابلیت عکاسی پرتره هستند.

 

·       پوکو ایکس 3

اگر می‌توانید تا 7 میلیون تومان هزینه کنید؛ پوکو ایکس 3 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. هرچند که این مدل ماژول NFC ندارد؛ اما در عوض از یک باتری با ظرفیت بالا، یعنی 6000 میلی‌آمپر ساعت برخوردار است. مدل عادی پوکو ایکس 3 دارای یک نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، تراشه قدرتمند اسنپدراگون 732G و چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی است و نیاز شما را از یک گوشی هوشمند برآورده می‌کند.

·       سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی می 10 تی لایت

هر دوی این گوشی‌ها در بازه‌ی 7 تا 9 میلیون تومانی جای دارند و می‌توانند بسته به نیازها و انتظارات شما، گزینه‌ی مناسبی باشند. گلکسی A52 که یک موبایل هوشمند میان‌رده حساب می‌شود؛ دارای یک نمایشگر عالی و درخشان، دوربین‌های باکیفیتی که تجربه‌ی عکاسی را برای شما لذت‌بخش می‌کنند و بدنه‌ا‌ی جمع و جور و خوش ساخت است. اما اگر انتظار یک پردازشگر قوی را دارید؛ می 10 تی لایت می‌تواند انتخاب بهتری برایتان باشد. ضمنا با توجه به این که این مدل از یک نمایشگر بزرگ‌تر بهره می‌برد؛ مورد استفاده و پسند گیمرها نیز خواهد بود.

·       پوکو ایکس 3 پرو

پوکو ایکس 3 پرو مدل پیشرفته‌تر همان پوکو ایکس 3 NFC بوده و اوایل سال 2021 روانه‌ی بازار شد. آنچه که به عنوان مهم‌ترین تفاوت این دو نسخه مطرح است و ایکس 3 پرو را تا 2 برابر قدرتمندتر از ایکس 3 NFC می‌کند؛ تراشه‌ی فوق‌العاده‌ی اسنپدراگون ۸۶۰ است. این گوشی هوشمند که حدود 10 میلیون تومان قیمت دارد؛ از امکاناتی نظیر نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات بهره می‌برد.

·       شیائومی می 10 تی

این محصول نسخه‌ای دیگر از مدل می 10 شیائومی بوده و حدود 12 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. می 10 تی، تا حد زیادی به نسخه‌ی پیشین خود شبیه است و البته در برخی نقاط قوی‌تر عمل کرده است. می 10 تی، با برخورداری از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر ۱۴۴ هرتز، پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم 5G، بدنه شیشه‌ای، بلندگوهای استریو و دوربین‌های کارآمد، می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب و باارزش برای شما باشد.

·       گلکسی اس 20 اف ای نسخه‌ی 5G

هر دو نسخه‌ی گلکسی اس 20 اف ای، یعنی نسخه‌های 4G و 5G از کیفیت بالایی برخوردارند و ارزش مبلغی که برایشان می‌پردازید را دارند. شاید بتوان گفت که برجسته‌ترین علت محبوبیت این محصول که حدود 15 میلیون تومان قیمت دارد؛ آن است که بیشتر مشخصات فنی مدل‌های گران‌تر گلکسی را نیز داراست؛ در حالی که ارزان‌تر است. نمایشگر ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی و شارژ سریع ۲۵ وات از اصلی‌ترین ویژگی‌های این دو مدل گوشی موبایل هستند. تفاوت دو مدل 4G و 5G هم فقط در تراشه آن‌ها است. مدل 5G، دارای تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ بوده اما مدل 4G  تراشه اگزینوس ۹۹۰ دارد.

·       اپل آیفون 11

با گذشت حدود یک سال و نیم از ورود اپل 11 به بازار جهانی، این مدل هم‌چنان پرفروش‌ترین مدل آیفون محسوب می‌شود. پس اگر از طرفداران وفادار آیفون هستید و می‌توانید تا حدود 20 میلیون تومان هزینه کنید؛ این محصول برای شما طراحی شده است. آیفون ۱۱ با بهره‌گیری از پردازنده‌ی خارق‌العاده‌ی A13 Bionic به‌لحاظ توان پردازشی خام، با اختلاف زیادی از رقبایش فاصله دارد؛ به علاوه در تمام امور معمولی و روزمره‌تان شما را به خوبی همراهی می‌کند.

·       اپل آیفون 12 مینی

برای هواداران اپل که شاید مسائل مالی اهمیت کمتری برایشان داشته باشد؛ آیفون 12 مینی با قیمتی در حدود 25 میلیون تومان، انتخاب به جا و مناسبی خواهد بود. در قیاس با آیفون 11، نمایشگر 12 مینی باکیفیت‌تر است. همینطور دوربین‌هایی بهتر و تراشه‌ای با قدرت بیشتر دارد. اما اگر احساس می‌کنید با اندازه‌ی نمایشگر 12 مینی راحت نیستید؛ باید بودجه‌تان را دو سه میلیون تومان افزایش دهید و مدل پایه‌ی آیفون 12 را تهیه کنید.

·       اپل آیفون 12 پرو مکس

مدل رجیستر شده‌ی آیفون 12 پرو مکس با قیمت حدود 35 میلیون تومان در بازار ایران قابل خریداری است و برای آن دسته از مخاطبان که محدودیت مالی ندارند؛ گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. آیفون ۱۲ پرو مکس بی‌نقص‌ترین آیفونی است که تا به امروز طراحی و ساخته شده است. کیفیت ساخت عالی، پردازنده‌ی قدرتمند، نمایشگر OLED با رنگ‌های دقیق، عملکرد عالی دوربین در عکاسی روز و شب و شارژدهی فوق‌العاده تنها قسمتی از مزایای این محصول هستند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 

 

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : تلفن همراه هوشمند,گوشی هوشمند,رندباز,اندروید,شیاپومی,بهترین تلفن های همراه, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 213 تاريخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:58

هزینه هر ده دقیقه مکالمه چقدر است؟

 

با وجود اینکه اینترنت بسیار گسترش یافته است و در پی آن تماس‌های اینترنتی نیز بسیار گسترده شده است، تماس‌های تلفنی همچنان اولین گزینه‌ی بسیاری از افراد برای برقراری ارتباط صوتی است. هزینه‌ی تماس‌های صوتی در هر اپراتور متفاوت است و تعرفه‌های مختلفی را در پی دارد و این مسئله برای افراد بسیاری اهمیت دارد. در این مقاله هزینه‌ی هر ۱۰ دقیقه تماس را در اپراتورهای مختلف را تشریح خواهیم کرد.

 

 

هدف از اختراع تلفن‌ و به دنبال آن تلفن‌های همراه را می‌توان برقراری تماس با یکدیگر دانست. هر چند که پیام رسان‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های مختلف امکان ارتباط اینترنتی را فراهم آوردند که بسیار نیز راحت‌تر است، اما هنوز هم برقراری تماس تلفنی رایج‌ترین و بهترین نوع ارتباط در میان افراد است. خطوط مخابراتی که امکان برقراری تماس را فراهم می‌اوردند در اپراتورهای متفاوت تعرفه‌های مختلفی دارند. یکی از مسائل حائز اهمیت برای کسانی که از تماس‌های تلفنی برای برقراری تماس استفاده می‌کنند، هزینه‌ی تماس است. هزینه‌ی این تماس‌ها در اپراتورهای متفاوت مختلف است که در این مقاله به آن میپردازیم.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ هزینه‌ی 10 دقیقه مکالمه با اپراتورهای گوناگون تعرفه‌های متفاوتی را شامل می‌شوند که به تفکیک به آن‌ها خواهیم پرداخت.

·       تعرفه‌های ایرانسل

هزینه‌ی تماس‌های درون شبکه‌ای، یعنی از ایرانسل به ایرانسل، و همینطور تماس با خطوط دیگر و خطوط ثابت برای مخاطبان دائمی این اپراتور، دقیقه‌ای 59.9 تومان محاسبه می‌شود. درباره‌ی خطوط اعتباری هم باید گفت که تعرفه‌ی هر دقیقه تماس 89.9 تومان تعیین شده است. بنابراین می‌توان گفت که مشترکین سیمکارت دائمی ایرانسل برای هر 10 دقیقه مکالمه‌ی تلفنی 599 تومان و مشترکین اعتباری 899 تومان می‌پردازند.

 

·       تعرفه‌های همراه اول

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول برای هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای یا برون شبکه‌ای 59.9 تومان پرداخت می‌کنند. مشتریان اعتباری نیز برای هر دقیقه مکالمه 89.9 تومان می‌پردازند. بنابراین می‌توان محاسبه کرد که مشتریان دائمی در هر 10 دقیقه 599 تومان و مشتریان اعتباری در هر 10 دقیقه 899 تومان می‌پردازند. درست مشابه مشتریان ایرانسل.

 

·       تعرفه‌های شاتل موبایل

تعرفه‌های پرداختی شاتل موبایل مانند سایر اپراتورها به صورت ثانیه‌ای محاسبه می‌شود. اما مخاطبان برای هر دقیقه مکالمه‌ی درون شبکه‌ای 55.5 و برای هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای 88.8 پرداخت خواهند کرد. پس برای هر 10 دقیقه تماس با خطوط دیگر 888 تومان و برای 10 دقیقه گفت و گو با شاتل موبایل 555 تومان می‌پردازید.

 

·       تعرفه‌های رایتل

شاید بتوان گفت خدمات و تعرفه‌های رایتل بسیار متفاوت با اپراتورهای دیگر است. یعنی هرچند رایتل هم تعرفه‌های خود را به صورت ثانیه‌ای محاسبه می‌کند اما مثلا در مورد تماس‌های درون شبکه‌ای مشتریان، تخفیف زیادی قائل شده‌اند و آن‌ها را رایگان طراحی نموده‌اند. مکالمات برون شبکه‌ای هم برای مشتریان اعتباری 88.8 تومان در دقیقه برای مشتریان دائمی، 55.5 تومان هزینه دارد. پس هر دقیقه مکالمه‌ی برون شبکه‌ای برای مشتریان سیم کارت اعتباری رایتل 888 تومان و برای دائمی‌ها 555 تومان هزینه خواهد داشت.

منبع : وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : هزینه پیامک,تلفن همراه,سیم کارت همراه اول,رندباز,خرید و فروش سیم کارت,هزینه مکالمه, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 192 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:38